Singapore / Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Singapore / Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Singapore / Bali

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

05 Oktober 2010 | Indonesië, Kuta

In de taxirit vanaf het vliegveld valt me gelijk op dat Singapore er modern, netjes en rijk uitziet. De gebouwen zijn ontelbaar en allemaal mooi verlicht. Er is zelfs een groot casino hotel met een groot schip op het dak. Ik heb me laten vertellen dat dat een groot terras met openlucht zwembad is. Misschien volgende keer maar even kijken want het is openbaar toegankelijk. Aangekomen bij het hostel blijkt dat dit waarschijnlijk het enige echte unieke overgebleven stukje vuiligheid is in deze stad. Heb ik weer! Nou ik zal het er twee dagen uit moeten houden, helaas. M'n kamer deel ik met 4 mensen die ik niet kan zien, omdat er geen ramen zijn en ze pas s'nachts terug komen. M'n bed kraakt bij elke ademteug die ik neem en de airconditioning klinkt als een concert van Rammstein. Gelukkig had ik nog oordoppen, die komen na maanden toch nog eens van pas. De volgende dag begeef ik me naar ChinaTown, want de info dude van het vliegveld heeft me verteld dat je hier het beste goedkope vliegtickets op de kop kunt tikken. En ik vind ook een hoop reisbureautjes en loop er een paar af, maar echt zo goedkoop als m'n lieve broertje het heeft laten voordoen zijn te tickets toch niet. Voor 200-nogwat boek ik 2 retour tickets. Eentje Singapore - Bali en eentje Bali - Makassar. Ik hoop dat het het waard is broertje. Nou ja, al met al is het toch goedkoop, maar niet EEN PAAR TIENTJES. Ik struin de rest van de dag lekker door Chinatown, heel veel leuke kraampjes en ontelbaar veel overdekte winkelcentra waar ik af en toe dankbaar in duik om wat af te koelen. Elke avond drink ik nu een heerlijk biertje, want dat heb ik bijna drie maanden gemist. En voor het eerst in m'n leven onderga ik een pedicure, die ik errug hard nodig had, want ik kan het nu natuurlijk niet zelf doen. Dus m'n voetjes zien er weer mooi uit met een fris kleurtje op m'n nagels. (Ik schaam me er een beetje voor om het te zeggen, maar er zat nog een restje Surfers Paradise op m'n grote teen). Nu ik dus m'n vluchten weet, blijkt dat ik later in Singapore terug ben dan dat Piet aankomt en ik boek maar een hotelletje voor ons alvast. Dan komt hij aan in een gespreid bedje en daar houdt hij van dus.... alsjeblieft schat! Ook boek ik alvast de eerste 4 dagen op Bali in een zowaar hotel. Dat betekend: Een eigen kamer, een eigen badkamer, een tweepersoonsbed, schone handdoeken elke dag en naakt rondlopen aaaaaaah Heerlijk!! De echte toeristische atracties in Singapore doe ik niet, want anders heb ik met Piet niets meer te doen. En dan is de dag aangebroken om naar Bali te vliegen. De eerste 4 dagen blijf ik in Kuta, waar ik nu dus ben op mijn prive terrasje met de laptop op muziek, een sigaret in m'n hand en een biertje op tafel met m'n luxe hotelkamer achter me en uitkijkend op een tropisch tuintje. Midden in het centrum en vlakbij het strand. Het strand is niet wit en het water is niet zeeblauw.... dit is toch wel Bali? Beetje een tegenvaller, maar ik denk dat het op andere plaatsen wellicht beter is. Denk dat ik maar een scootertje huur voor zolang als ik hier ben, om op eigen gelegenheid het eiland rond te krossen en de sites te bezichtigen. Kuta is druk en ik ben toch meer een natuurmens dus ga ik de wat meer desolate stukjes van het eiland opzoeken.

************

De eerste dagen in Kuta zitten er inmiddels op, maar ik heb niet lekker in de zon kunnen liggen, want ze hebben zowat m'n vel eraf geschraapt toen in m'n benen liet harsen AUTCH! Wel heb ik de spullen die ik niet meer nodig heb weg gegooit (gegeven) en de duurdere spullen naar huis opgestuurd. De lokale postagent is een master in het maken van dozen uit dozen die zijn afgedankt, dus mijn pakket komt in een halve malboro doos haha. De mensen op Bali zijn erg vriendelijk, ze willen wel graag wat verkopen, maar ook als je niets koopt willen ze graag een praatje maken met je. Ik ben uit eten geweest met een Australische vrouw die de afgelopen 10 jaar in China heeft lesgegeven. Ze gaat binnenkort naar de Emiraten om daar hetzelfde te doen. Ze heeft een huis op Lombok, dus misschien (denk het niet, te weinig tijd) ga ik daar nog langs. In m'n hotel kreeg ik nog een bon van de minibar, maar ik had niets gedronken dus dat was vreemd. De huishouding die de minibars bijhoudt werd er helemaal bijgehaald. Maar ik heb m'n onschuldige puppie ogen opgezet en ik hoefde me er verder geen zorgen meer over te maken. Voor 3 euro per dag heb je hier een scooter dus daar ga ik morgen lekker mee touren! En ja mam, ik doe voorzichtig! (Hoe was je vakantie??)

• 05 Oktober 2010 - 08:49

Usha:

Meis wat heerlijk dat je nu lekker in Bali bent!!
    Lekker touren op je scootertje in waarschijnlijk je korte broek, dat moet super zijn! (hoor je de jaloezie?!)

Vergeet niet braaf je helm op te zetten, want als enige blondie val je behoorlijk op en rijden met helm is verplicht.
    De politie is er erg allert op en een boete zou zonde van je geld zijn!
    (mn nichtje kreeg er 4 tijdens 1 ritje!!!)
    De boetes zijn wel af te kopen, maar toch..

ENJOY!!

XOXO

• 05 Oktober 2010 - 10:07

Nan:

Waar blijven de foto's nou Kit? Je verhalen lees ik met plezier, maar de foto's maken het natuurlijk wel helemaal af.

Veel plezier in Bali en doe voorzichtig op je scootertje inderdaad.

XxX

• 05 Oktober 2010 - 14:48

Rick:

Yo zuster!
    Dus je zit nu in kuta? Ik heb hier gehoord dat het daar helemaal los gaat.
    En heb je nou al eindelijk een telefoon nummer?

• 05 Oktober 2010 - 18:56

Paps En Mams:

Hallo schattebout,wat een heerlijke berichten,zon, zee en strand en lekker scooteren. Doe je wel voorzichtig!!! Mijn vakantie was heerlijk. Lekker relaxed en ook mooi weer.
    Geniet maar lekker daar.
    Dikke kus van ons.

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009