Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

17 Juni 2010 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Maandag, we moeten toch een beetje gaan plannen want Paula gaat maandag naar huis en we willen toch nog een paar dingen saampjes doen. We gaan op weg naar Te Anau. Dat is langs de route voor Milford Sound. We blijven daar maar 1 nachtje en dat is maar goed ook want er is geen reet te doen.. We wandelen een eindje omdat dat bijna een gewoonte is geworden en we vinden het nog lekker ook! Volgende ochtend smeren we um snel en rijden we de prachtige weg door de bergen naar Milford Sound (pop 184). We ruhdeb zelfs door sneeuw, stoppen bij de mirror lakes (zie foto's) en een mooi watervalletje de Chasm. De zon vergezelt ons ondertussen al een paar dagen, dus erg lekker. We boeken een Kajaktour voor morgen en wandelen (!!!!) 's middags nog wat rond. Eten een lekkere pizza bij de Blue Duck en kijken naar de zonsondergang (aah).
'S ochtends worden we wakker met vorst!!! aan de grond.. brrr koud. En wij gaan lekker kajakken (bikkels). We worden 10 uur opgehaald en krijgen op plaats van bestemming thermo kleding, een vlies trui, regenjas, zwemvest, neopreen handschoentjes en een rok die onze beentjes moet warm houden aangemeten. We zien er heel sexy uit (foto). We zijn met een klein groepje, 4 kajaks en we peddelen zo'n 12 km vandaag. Milford sound is eigenlijk een verkeerde naam. James Cook maakte daar een foutje. Hij dacht namelijk dat het een rivier was, zo noemen ze een sound. Maar dit was een Fjord, die komen vanuit zee. Het was natuurlijk een meneer uit Noorwegen die het eventjes recht zette. Ze rommelen wat aan de naam maar uiteindelijk wordt het toch weer Milford Sound. We peddelen zo'n 5 uur rond tussen de bergen. Ze hebben op het moment last van een droogte (t heeft al 4 dagen niet geregend) waardoor de watervallen in mindere getalen zijn en ook minder denderend. Milford Sound werd in heel Nieuw Zeeland heel hoog aangeprezen en het was zeker wel heel mooi, nu wel eindelijk een Seal gezien. Wij hadden er iets meer van verwacht. Dat krijg je als mensen je lekker maken! Nog wel heel erg genoten, beetje aan de conditie gewerkt en toch onze ogen uitgekeken.

• 17 Juni 2010 - 12:30

Ilse:

Wederom PRACHTIGE foto's, stoer hoor in die kou kajakken!
    Paula geniet nog deze laatste daagjes.
    Kitty geniet nog van je zussie!
    Enne wie moet er straks nou met jullie gaan wandelen?
    Knuf uit Hu

• 18 Juni 2010 - 06:08

Anita:

Hoi Kitty
    Harstikke leuk dat jullie
    het zo naar je zin hebben
    Hoe moet dat nu straks in je 1tje ?
    Bij Vink is er nog steeds weinig veranderd
    Rene en Francine horen
    eind van de maand of ze mogen blijven
    Ik heb er een hard hoofd in
    Nog heel veel plezier samen

• 18 Juni 2010 - 14:17

Mams En Paps:

Hallo lieverds,
    Het allerlaatste berichtje aan jullie beiden.Nog een paar leuke dingen doen samen en dan vertrekt er 1tje.Zal wel even wennen zijn,maar lotgenoten genoeg voor wat gezelschap.Wij zijn klaar voor onze trip naar Noorwegen,hoop dat het weer een beetje meezit,want het is nu nog niet zo geweldig.
    Lieverds,geniet en tot horens.
    Jullie ouders.

• 18 Juni 2010 - 15:46

Edwin:

mooi hoor, net of je een filmscene van lord of the rings binnen peddelt he

• 18 Juni 2010 - 19:24

Peter En Nettie:

Wat een prachtige foto's
    dit zij wel de mooie ste.

dan straks alleen Kitty zal wel vreemd zijn.
    Paula geniet er nog even van goeie reis tot dinsdag.

• 18 Juni 2010 - 20:40

Angela:

wow meiden, wat is het daar MOOI!!! echt geweldige foto's.
    geniet van jullie laatste weekend samen.
    XXXX

• 19 Juni 2010 - 18:01

Marije:

SUPER! Heerlijk weer :-) maar wel een beetje koud he?

Wat vreemd, nu blijft Kitty zometeen alleen over.. Polla, zin om weer naar huis te gaan? Komt erg dichtbij nu he.. fijne twee laatste dagen nog en succes met afscheid nemen!

Xx

• 21 Juni 2010 - 07:59

Usha:

Het wordt een beetje saai he als ik alleen maar: gaaf, mooi, prachtig en geweldig zeg?!!!

Echt stoer dat jullie in die vrieskou het water op zijn gegaan, bikkels!!
    XOXO

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009