WWOOF-en is Tha Bomb!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu WWOOF-en is Tha Bomb!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

WWOOF-en is Tha Bomb!!

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

21 Maart 2010 | Australië, Sydney

Hoe cool was dit!!!!

Ted kwam ons ophalen in z’n pick-up, met z’n drietjes lekker voorin gepropt en tassen achterin geslingerd. Heerlijk knus. Ted is het rolmodel van een echte cowboy, alleen z’n mooie jaren waren al voorbij. Denk achterin de 50, gescheiden, 3 kinderen.
Locatie: Muswellbrook
Residentie: Arkana Ranch
Hectare: 6000
Bron van inkomsten: Vlees koeien, 1000+ stuks
Paarden: 6
Honden: 12
Katten: 2
Ratten en muizen: ondefinieerbaar

Eerste nacht verbleven in een cottage aan het ene uiteinde van zn propertie. Hij moet een stukkie land bewerken hier en wij mogen een beetje HH-duties (house hold) doen in z’n woonschuur, want meer is het niet. ‘S avonds mochten we gelijk al een ritje op de tracktor maken en hoopies aarde doorploegen. De scenery is hier ge-wel-dig, prachtige zonsondergang (zie foto), ingesloten door de bergen van de Upper Hunter Valley. De buls hier zijn ook erg nieuwsgierig en roken vers vlees, ze wilde het liefst de hele dag wel tikkertje met ons spelen, Paula scheet eerst een beetje in dr broek, maar wende gelukkig snel. De bulletjes kwamen met z’n tientallen op je aflopen om vervolgens een paar meter voor je neus op te springen en keihard weg te rennen. En als wij dan weer een paar meter verder waren gelopen, vervolgde het proces zich opnieuw. Erg grappig ?.
Volgende dag hadden wij het hele schuurtje blinkend gepoetst , viel nog niet mee want er was geen water. Ted had per ongeluk het knoppie van de pomp uitgezet. En het zogenaamde verse drinkwater zat vol met waterrrrvlooien, jammie, proteine.
Nadat hij zn landje had bewerkt, gingen we op weg naar Arkana Ranch (na eerst een kratje bier te hebben gekocht, want Ted lust ze ook wel). Daar hebben we alle 12 de honden gevoerd, verder ‘s avonds gechilled en biertjes gedronken.
Eerste paar dagen vooral bezig geweest met wassen, dat krijg je zonder een vrouw des huizes. Geloof dat we 10 wasjes hebben gedraaid, hij was wel zo aardig om zn onderbroeken er niet in te doen…. Of wacht eens even…. Hmm, misschien draagt ie wel geen onderbroeken, ieuww jakkes niet aan denken.. Anyways, nog beetje tennisbaan geharkt, zwembad geveegd, wat poetsen. Er gaat hier niets verloren, alle etensresten verdwijnen in de dog-soup, de bofferds. Kregen versterking van Stephanie zijn jongste dochter, beetje een sjaggo en contact gestoord. Gelukkig kwam ze later wel wat losser. Hondjes gevoerd, het zijn allemaal schatjes. De meeste zijn werkhonden en gaan mee als ze de koeien gaan verzamelen.
De volgende dag (donderdag) gingen Ted en Steph een kudde koeien binnen brengen te paard en met de honden. Ze hadden er een hele dagtaak aan en ‘s avonds zagen we ze over de heuvel aan komen galloperen, dat was echt wreder dan wreed, vetter dan vet, bruter dan bruut ?. De koeitjes werden vastgezet voor processing (brandmerken, castreren). Na het eten bleek echter dat de koeien zich een opening in het hek hebben gevonden, waardoor er dus een aantal waren ontsnapt. En daar kwamen Kitty en Paula in actie, een sisters challenge zullen we maar zeggen. We moesten de koeien escorteren naar een weitje wat wel goed afgeschermd was. Maar dat was best lastig zo in het pikkedonker. We hadden 1 zaklamp tot onze beschikking, probeerde ze met z’n drietjes in een hoek te drijven waar het hek zat, het waren er alleen wel 150 en ze moeten allemaal door een klein hekje. Wij zagen het hekje al niet, laat staan die koeien. Maar een beetje schreeuwen (zodat ze weten waar je bent en ze je niet omver lopen), heftige gebaren maken, uitglijen in de koeienstront (kitty). Uiteindelijk kregen we ze allemaal op de plaats van bestemming.
De volgende ochtend bleek dat de KK (kutkoeien) weer waren ontsnapt GRRR! Gelukkig waren ze niet ver en konden ze snel worden terug gehaald. Ted heeft ons afgezet in het dorp om de boodschappen te doen, want wij koken vanavond. (Thai Curry). Nadat we de dag in het dorp hadden doorgebracht zijn we weer opgepikt en mochten we van Ted even op het paard om te laten zien of we het een beetje konden. Hij liet ons ook door de koeien rijden die nogal op elkaar gepakt stonden dat was waarschijnlijk een test, maar die zijn we beiden met vlag en wimpel geslaagd. We zijn deze avond redelijk vroeg naar bed gegaan, uiteraard na een paar biertjes.
De zaterdag hebben we geholpen met het repareren van een hek, want een aantal koeien zijn los gelaten, omdat ze anders te gestressed worden. Dat hek maakte deel uit van de wei waar de koeien zich bevonden. Nadat we dat gedaan hadden werden we allebei op het paard gehesen (Ted en Steph gingen allebei ook mee) om het vee weer binnen te halen. Wat was dat super de puper COOL! De honden gingen ook met ons mee. Jammer genoeg sloeg Paula d’r knol haast bijna meteen gelijk direct op hol. Ted greep nog net op tijd het touw, anders hadden we haar ergens uit een beekje moeten halen waarschijnlijk ;-) (nee hoor pap en mam, zo erg was het niet)… Dus Paus ging mee aan’t touwtje. Het was al met al toch nog best een aardige klus, maar OZO leuk! Kitty nog aardige actie uitgevoerd door de beesten te blokken bij de kreek, anders hadden we een probleem gehad. Gelukkig dat ze mee was! Al met al goed einde en alle beestjes weer in het hokkie gekregen.
‘S avonds nam Ted ons mee uit. We gingen naar de Musswellbrook Rodeo om echte rough necks te zien stiertje rijden enzo. Hoe gaaf was dat, de vrouwen waren toch een beetje saai om te zien, maar de mannen op wilde knollen en dolle stieren te zien rijden (live) was een hele ervaring. De stieren waren de hoofdact van de avond en van de ongeveer 8 ritjes bleef er maar 1 de volle 8 seconden op het beest zitten, heel spectaculair! Daarna nog naar de Demolition Derby wezen kijken. Een zooitje oude auto’s die tegen elkaar aan bleven heuten totdat er maar 1 overbleef. Ook leuk om een keer gezien te hebben. ‘S avonds de tas ingepakt want de zondag vertrekken we naar Tamworth.
Zondag (vandaag) wekkertje gezet omdat we dachten dat we moesten assisteren bij het draften (scheiden) van de koeien en klaarmaken voor brandmerken en castreren. Maar we mochten alleen kijken, ook niet erg.
ATTENTIE GEVOELIGE LEZERS: de foto’s zijn niet voor de poes, zwakke magen lees niet verder en probeer zeker de foto’s niet te bekijken….. laatste waarschuwing: STOP NU!!!!!
OK, voor de bikkels onder ons, hier ons verhaal.
Een kalfje, lief en onschuldig, grote bruine ogen, een zeer hoog knuffelgehalte…. Worden BRUUT vastgeklemd in een ondefinieerbaar apparaat, wij noemen het voor het gemak DE KLEM, DE GRIL, HET TOSTIE APPARAAT!!
In een hoek gedreven en vastgeklemt daarna wordt het tostie ijzer op de grond geflikkerd met kalf en al. Hier komen de eerste stress signalen. Daarna word een half oor afgesneden, gewoon om ze te merken. De mannetjes hebben het het zwaarst. Met chirurgische preciesie maken ze een incisie in de balzak, even knijpen en de testikel komt tevoorschijn, de zaad lijdertjes worden doorgesliced en ze verdwijnen in een emmer (zie foto) voor de hondensoep, jammie. De honden liepen al om de emmer te neuzen om af en toe even zo een delicatesse balletje te pikken en op te smikkelen, de floeperts. Wij blij dat we de hondensoep vandaag niet hoeven te bereiden, want ‘s middags gaan wij naar het station op weg naar Tamworth. We hebben hier echt een fantastische ervaring gehad en hij wil graag dat we nog een keer terug komen maar eigenlijk te graag, dus uh, dat doen we maar niet. See yous all later.

• 21 Maart 2010 - 12:37

Jullie Ouders:

Jeetje,wat een ruwe behandeling krijgen die kalfjes zeg!!Dat emmertje ziet er ook lekker uit.Fijn dat jullie het daar zo leuk hebben gehad en een beetje paarden ervaring opgedaan ,Paula!! Ziet er wel stoer uit hoor!Op naar Tamworth voor het echte werk.Liefs paps en mams.

• 21 Maart 2010 - 17:22

Usha:

het nieuwschierige aagie hiero, ging eerst de pics bekijken, vóórdat ik het verhaal had gelezen.. IEUWWW!!
    Ik vroeg me al af wat er in t emmertje zou zitten, maar had toch iets anders gedacht dan de werkelijkheid..
    Stoere chicks van succes met de cowboys!
    Hiiiihaaaaaa!!!
    HEUL veel liefs uit het zonnige Lisse XOXO

• 21 Maart 2010 - 18:33

Annie-la:

ik ook eerst foto's gekeken en zag wel wat het was!! ik vind jullie nu al stoere cowgirls..
    alvast een goed voorproefje voor straks.
    veel succes en plezier in tamworth. kussie

• 22 Maart 2010 - 08:45

Nante:

Pff, lekker verhaal om op de vroege morgen te lezen! Wilde eigenlijk net een broodje met kalfssmeerworst gaan maken, maar niet zoveel trek meer geloof ik ;-)

Wel super cool hoor dames wat jullie allemaal meemaken! Vooral Kitty zal helemaal in der element zijn geweest met al die paarden en beesten.

Gelukkig is de lente hier ook begonnen en kunnen we genieten van de zon en lekkere temeraturen! :-)

Dikke kus!

• 22 Maart 2010 - 10:29

Oma Sassem:

Lieve Kitty en Paula.Wat zou ik eens graag bij jullie om een hoekje kijken,hoe jullie zo samen om gaan.
    Van jullie mailtjes geniet ik wel 3 dubbel.
    Ga zo door en pas goed op elkaar en tot de volgende keer.
    Dag lieve schatten.
    xxxxxjes Oma Sassem.

• 22 Maart 2010 - 10:59

Marije:

Wooow.. wat een verhaal weer! En ik maar denken dat ik een lange blog had getypt ;-) bedankt voor je reactie trouwens, erg leuk! Fijn om te lezen dat 't WOOFFEn zo te gek is.. mooi man! 't is bij jullie ook zo heet he? Ongelooflijk, wel even wennen.. he, geniet ervan! Ik zal ga naar een traditionele dansles, haha. We houden elkaar op de hoogte!

Veel liefs en een kus vanuit Cambodja

• 22 Maart 2010 - 16:28

ArieAqua:

Ik = JALOERS ;-)

Dames, geniale verslag weer, Leuk ook die helmpjes
    helemaal niet gek als ze op hol slaan!

Hier 1e dag met body warmer :-) de lente is gekomen !!

Kom maar op met het volgende verslag (en onwijze mooie foto's !!)

Knuffel, X en

Grt Aaaaarrrriiieeeeee

• 24 Maart 2010 - 21:42

Ilse:

Mooie verhalen meiden, ik sta nog niet op de mailing lijst (is niet goed gegaan denk ik) dus ik dacht ff wat inhalen. Jullie vertellen het allemaal erg leuk!! Mooie foto´s hoor, ik kijk al weer uit naar jullie volgend verslag. Veel plezier daaro!!xxx

• 26 Maart 2010 - 13:16

René ( RS ):

Nou nou Kit,

petje af hoor, dat één van jullie zonder trillende handjes foto's van het gemolestreerde kalfje hebben weten te maken... Tof om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het is dus zeker geen verkeerde keuze geweest om te gaan!

Geniet lekker samen met je zus van deze "once in a lifetime experience"!
    Lieve groet uit de Vennestraat ( uiteraard ook voor je zus ) van René

• 01 April 2010 - 00:38

Lianne:

Heee ! Ziet er gaaf uit allemaal (nouja, bijna alles). WWOOFen was dus een groot succes? Ik zit erover te denken om het toch ook maar een keer te proberen :) Groetjes vanuit Adelaide! Lianne

• 01 April 2010 - 17:46

Peter En Nettie:

Hoi meissies,
    Wat een verslag weer en wat een ervaringen weer opgedaan (gaaf).
    Wel zielig die kalfjes , stoer hoor cowboygirls zo op die paarden.
    Doe voorzichtig en tot het volgende verslag.

dag meisjes
    xxxxxxx nettie en peter

• 05 April 2010 - 18:51

Nahid Karimi:

leuk zeg,
    Ik heb het gevoel dat ik het zelf heb meegemaakt.
    take care now