Stresskipjes in de grote stad - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Stresskipjes in de grote stad - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Stresskipjes in de grote stad

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

07 Juni 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Onze auto heeft het goed gehouden tijdens de rit naar Wellington. 350 kilometer met een halve tank, helemaal niet gek! De Ford Laser 1.3 heeft geen alarm wat het licht aangaat dus daar moeten we voorzichtig mee zijn. Aangekomen in Wellington, de zuidelijkste stad van het noord eiland en tevens de plaats waar je de ferrie neemt naar het zuider eiland, is het wel een beetje stressen geblazen. We hebben geen kaart en het is donker en het is druk. Na wat rondgereden te hebben stoppen we om de weg te vragen. Blijkt dat we vlakbij het YHA hostel zitten en die vinden we ook gelukkig. Ze hebben nog plaats, maar waar laat je die auto in de grote stad op een drukke donderdagavond?? Na ongeveer een uur rond te hebben gereden vinden we eindelijk een plekkie.... kut auto! De nacht is hier gratis parkeren, maar we moeten wel de auto weer om 8.00 uur weghalen. Pff dus vroeg eruit, maar dat geeft niet want we willen toch naar het nationaal museum. Na ons avondeten begeven we ons naar de bios voor sex and the city,... leuke film! Duss.. om 07.00 uur ging de wekker, snel even ontbijten en met de auto naar het museum. Het was wel 2 hele straten verderop, jeetje wat een eind. We laten de auto maar tot de volgende dag in de garage van het museum. Tjing!!28 dollar voor 24 uur. Het museum was best interresant, het is de enige van de wereld met een giant squid op sterk water. Door diepzeevissers met de lijnen opgehaald. De inktvis van 4.2 meter en 500 kilogram had zich vastgeklampt aan de vangst van de vissers. Ze leven op meer dan 1500 meter diepte. Verder veel Moari geschiedenis en de vulkanische rampen en aardverschuivingen door de jaren heen die Nieuw Zeeland gevormd hebben zoals ze nu is. Na een aantal uren in het museum door te hebben gebracht eten we onze lunch en gaan we nog een keer naar de film. Robin Hood deze keer... niet echt aan te raden ondanks Russel en Kate. We gaan lekker vroeg naar bed, want onze ferrie naar het andere eiland vertrekt om 08.00 uur en we moeten een uur van te voren aanwezig zijn. Lekker weg uit de grote stad.

• 11 Juni 2010 - 23:01

Usha:

Ik vond Robin Hood wel echt een goeie film!!
    SATC is daarin tegen GE-WEL-DIG!!!

Wat een drukte he in de stad hahaa jullie zijn gewoon dorpsmeisjes, die zijn daar niet voor gemaakt ;)

Ik ga snel het volgende verslag lezen, hopen dat jullie ook een pic van jullie brik op 4 wielen hebben gemaakt..!

Dikke Kusss XOXO

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009