The Taieri Gorge Railway - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu The Taieri Gorge Railway - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

The Taieri Gorge Railway

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

25 Juni 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Wat laat in de middag kom ik aan, gelukkig is het nog geen spitsuur, want Dunedin blijkt een veel grotere stad te zijn dan ik had verwacht. Er is zelfs een stukje 2-baans(snel)weg. Nou die benne we hier nog niet tegen gekomen. Redelijk ongestrest (op een stukje spookrijden na, OEPS!! 1 richtingsverkeer niet gezien, sorry meneer) kom ik aan bij het hostel. Geen idee wat ik hier allemaal kan doen, maar ik boek 2 nachten. (Paula bekeek dat meestal onderweg in de auto, maar die is hier niet meer BOEHOE!!) S'avonds ga ik nog even de stad in , doe een bak koffie bij de mac en vermaak me een tijdje met m'n labtopje. Na m'n wandeling heb ik het centrum eigenlijk al helemaal gezien. Ik vraag me dus ook af wat ik morgen nu weer moet doen. Dat antwoord komt wanneer ik de volgende dag het pittoreske stationnetje bezoek. Blijkt dat je in de buurt een grote kloof hebt en daar loopt een spoorlijn doorheen. Helemaal met de hand aangelegd in 1891 tot 1920. Het staat op de lijst van s'werelds 200 must-do's. Nou dat beloofd wat, dus koop ik een kaartje. Zodra de trein vertrekt heb ik er eigenlijk al spijt van. Er zitten alleen families in de trein en de rit duurt van 12.30 tot 16.30 uur. Het is 57 km heen en daarna hetzelfde weer terug het is one way. Het enige wat ik zie is huizen en industrie,.. leuk joh! Gelukkig veranderd dit beeld al snel en doemen de heuvels en bergen al op in de verte. Zo wordt het toch nog een mooi uitstapje langs diepe kloven en smalle bruggetjes. Op het eindpunt wordt de stoomlocomotief omgewisseld naar de "nieuwe" voorkant. Daarna brengt de trein ons weer terug naar Dunedin. Op de terugweg ben ik zo uitgeput van alle inspanning dat ik in slaap val. Het valt ook niet mee ;-)

  • 25 Juni 2010 - 11:45

    Usha:

    Kitty hoe stoer is dat om gewoon in je 1tje in de trein te stappen en wel zien waar ie naar toe rijdt?!!
    HEUL stoer!! En toch leuk dat het dan na een tijdje toch wel leuk wordt.
    Mooi stationnetje joh.

    Wordt het weer al wat beter?
    Wanneer ga je nou richting Melbourne?

    Hier schijnt de zon, het is echt super warm en ideaal festival weer, dus zondag ga ik naar Parkpop om biertjes te drinken op het grasveld :D

    KUSSS!

  • 25 Juni 2010 - 11:58

    Nan:

    Aan je foto's te zien is het weer inmiddels best aardig? Lang niet zo lekker als hier natuurlijk, maar je kan niet alles hebben haha ;-)

    Ik hoop dat je snel weer gezellige mensen ontmoet, dan is het niet zo eenzaam.

    Kussie!

  • 26 Juni 2010 - 15:48

    Oma Vd Leede:

    Lieve Kitty,
    Alweer weg uit het hostel? Wat komt er nog verder voor Kitty? Blijf genieten.
    Paula is gedag komen zeggen en zit nu in Hongarije. Ze mist haar zus! Mooi weer alles goed hier.
    Pas goed op jezelf.
    Het thuisfront,
    Joep, Lotje, Joke en dikke zoen van Oma d L.

  • 05 Juli 2010 - 09:06

    Paula:

    Ieuww, nou dag bruggetje had ik denk met geknepen billetjes over-brugt, haha.. Wel mooie gebouwtjes en bergjes weer yuppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Sister's Challenge

Recente Reisverslagen:

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 88002

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 17 November 2010

Sister's Challenge

Landen bezocht: