Oh wat hebben we toch een rot tijd ;-) - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Oh wat hebben we toch een rot tijd ;-) - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Oh wat hebben we toch een rot tijd ;-)

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

15 Maart 2010 | Australië, Newcastle

Newcastle alweer bijna achter ons gelaten, we hebben ons eerste WWOOF adres geregeld in Muswellbrook. Ted Doyle, klonk als een toffe peer, dus daar hebben we veel zin in. Maandag (vandaag) gaan we daar heen.

We hebben na twee nachtjes hostel besloten om even een camping op te zoeken om de kosten te drukken.. Vol goede zin ons tentje op gezet (nog een beetje aangeschoten van onze wijnproeverij (verslag volgt)) . Het begon al een beetje te druppen, maar wij waren ons van geen kwaad bewust, immers onze broer leverd alleen goed spul. Lekker nog even gegeten bij de lokale bowling, vlak bij de camping. Toen we terug gingen regende het al iets harder, wij dachten nog, gezellig die druppels op ons tentje.. Oh ja ons tentje (RICK) is groot genoeg voor anderhalf persoon, en niet voor twee dames incl 2 backpacks, dus konden onze kontjes niet keren.. (zie foto) Rond de klok van twee kregen we al een beetje natte voetjes, gelukkig lagen we op een luchtbed, anders waren we verzopen.. Al keek je alleen maar naar de tent, vielen de druppels al naar beneden.. De hele nacht heeft het letterlijk gehoost, terwijl we hier eigenlijk alleen maar mooi weer hebben, lekker stralend zonnetje. Echt iets voor ons om op deze nacht de gaan camperen..

De volgende ochtend konden we onze slaapzakjes uitwringen.. Ondanks de gruwelijkheid van dit alles moesten we er toch wel weer om lachen. We waren blij dat het licht was, konden we douchen en ons naar de receptie snellen om te vragen of er misschien nog een cottage vrij was! Gelukkig YES!! Snel die pleuris tent weggeflikkerd (grapje Rick), en ons geinstalleerd in onze luxe 6-pers cottage. Zo ver dus de kosten gedrukt.
De camping in Stockton is er een uit een boekje. We hebben een zwembad van een paar miljoen m2 namelijk:” de zee”. Duik je over de duinen heen, kun je zo een paar flinke baantje trekken. Er fladderen ook heel wat mooie volgeltjes hier rond, hele mooie papegaaien en kuifduiven (duiven met een kuif). Perkjes zijn mooi aan kant en je hebt hier ook barbies (bbq’s) voor ieders gebruik. Dus na onze eerste rustdag op het strand hebben we lekker wat kip-spiesjes gebraden en opgesmikkeld.

Maar om even terug te komen op onze wijnproeverij wat zich geschiedde voor ons camping verhaal. We werden bij ons hostel opgehaald door TEX, erg grappige kerel. Uurtje rijden naar Hunter Valley waar we een 5-tal vinegards zullen bezoeken. Zuinig zijn ze hier niet met de proeverij, je krijgt 6 tot 8 wijntjes/portjes om te proeven. We hadden een clubje van 12, waarvan 2 irritante Yankies, waar we lekker over konden roddelen want ze verstonden ons toch niet. 2 Denen, 5 Aussies, 1 Franse dude. De verwachtingen waren erg hoog, maar die zijn niet helemaal zijn waargemaakt, toch hebben we ons best vermaakt. Lekker flesje rood gekocht, kaassie voor de lunch. Ons vergaapt aan een rugby spel, waar het bikkelhard aan toe ging.

Oh ja, hebben ook nog een surfcompetitie bezocht op Merewether Beach, maar de surfers waren slecht te zien door de harde wind/hoge golven, dus dat was geen hoogtepunt.
Well that’s all for the moment, see ya later folks!

• 15 Maart 2010 - 06:17

Annemiek:

Heej meiden, elke keer na jullie berichtjes ga ik steeds groener zien.....van jaloezie! Wat is dit gaaf!!!!! Lekker blijven genieten!
    Groetjes.

• 15 Maart 2010 - 10:16

Marije:

Alwéér een reisverslag? Goed bezig!! Het is elke keer opnieuw genieten :-)

Wat een mooie wildlife-plaatjes, WOW! Prachtig om te zien. Volgende keer toch maar een groter tentje aanschaffen..? Jullie backpacks hadden zelfs net genoeg aan dit aantal vierkante meters! Haha maar wel weer een mooi avontuur, dit soort dingen hoort erbij!

Succes met jullie eerste WWOOF! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag :-) {al zal een reactie deze keer iets langer op zich laten wachten, want ik vertrek morgen, jeej!}

Veel liefs

• 15 Maart 2010 - 10:49

Usha:

Jeeetje chicks wat een vakantie zeg!!
    Gaan jullie nog wel werken of nie??
    Annie en ik zitten hier op het ijskoude kantoor (verwarming is stuk en het is buiten pas 4 graden) jullie verhaaltjes te lezen over hoe mooi het weer daar wel niet is..
    Brrrrr kunnen jullie niet een klein zonnestraaltje hier heen sturen plplplease!!!

• 15 Maart 2010 - 11:42

Nan:

Jeeej, leuk verslag weer om te lezen en veel foto's! :-) Echt een rot leven hebben jullie inderdaad ;-) Veel sterkte daar hihi!

Dikke kus!

• 15 Maart 2010 - 11:49

Angela:

he chickies,

het ziet er weer goed uit allemaal. wel lekker knus zo in dat tentje samen hihi...
    maar de luxe cottage konden jullie niet laten schieten natuurlijk.
    maar wat gaan jullie voor werk doen op jullie eerste WOOFF?? en vanaf wanneer is dat precies?
    kussie van een lichtelijk verkleumde annie

• 15 Maart 2010 - 12:53

Debby:

Zo volgens mij hebben we allemaal niet zo veel te doen op werk, of geen zin. Dusss zijn we ons lekker aan het verheerlijken op jullie avonturen.

Pfff wat gaaf zeg allemaal. Het boeiendste wat ik heb meegemaakt de afgelopen week, is een container huren voor de laatste zooi dat nog in de tuin lag en hij is uitgegraven en weer nieuw zand ingegooid, nou nou nou het is het melden haast niet waard. Maar deze verhalen maken het weer helemaal goed. Nou meiden geniet er lekker van, wij kijken weer uit naar het volgende verhaal.

Kussie

• 15 Maart 2010 - 13:03

Joke:

Wat een reis zeg, straks moeten jullie ook nog werken, hebben jullie vast geen tijd voor.
    Heb geprobeerd een foto van Lotje naar jullie te sturen maar dat lukt mij niet. Komt wel.
    Even wennen aan die regen, maar volgens mij zijn ze daar heel blij mee in Australie. Veel plezier en we horen wel.
    Groeten,
    Joke

• 15 Maart 2010 - 18:36

Jullie Ouders:

Wat een leuk verslag weer,en wat jammer dat Rick z'n tentje zo lek was,maar het is natuurlijk ook een mooi weer tent.Hele leuke foto's en wat moest dat met dat hek? Geen illegale dingen doen he,dat hebben we jullie niet geleerd.Fijn dat jullie even gebeld hebben,was heerlijk jullie stem weer eens te horen.Wanneer gaan we een keer skypen?
    Nou dames,ga verder met genieten en tot horens.
    dikke xxxxxxxxxjes.

• 18 Maart 2010 - 18:16

Michelle:

Net jullie reisverslag gelezen....Wat hebben jullie leuke dingen gedaan. De stranden zien er zo mooi uit. Bijna net zo mooi als Langervelderslag. Geniet er lekken van.xxx

• 18 Maart 2010 - 18:27

Nettie En Peter:

Hoi meiden,
    Wat een ramp jullie tentje.
    (lekkere broer) grapje.
    Wel weer leuke foto's we hebben weer genoten
    groetjes dikke kus.

• 20 Maart 2010 - 14:14

Harm:

Hee Paula,
    Jeetje dus je bent alweer aan een nieuw avontuur begonnen :D wat goed zeg! En Marije is ook net vertrokken naar Cambodja.. Vorig jaar deze tijd zaten we allemaal in de UK, maar waar je nu bent is toch iets meer te beleven volgens mij ;) maak er een fantastische tijd van, veel plezier nog!
    xx Harm