Magnetic Eiland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Magnetic Eiland - Reisverslag uit Townsville, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Magnetic Eiland

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

08 Mei 2010 | Australië, Townsville

Na onze mooie cruise komen we aan in een stad genaamd Townsville, het grappige aan deze stad is dat er middenin een enorme berg staat. Verder is dit weinig anders dan gewoon een stad, maar je kunt hier met de ferry (29 dollar Afzetters) naar Magnetic eiland. Op dit eiland staan wel huizen en er zijn een aantal hostels. We hebben verhalen gehoord dat het hier mooi moet zijn en ja,.. wij willen natuurlijk niets missen, dus gaan we weer met die banaan.
De busreis om hier te komen duurt ongeveer 4 uur en we komen na etenstijd aan dus we rammelen en pakken een maaltje in de pub tegenover ons hostel. De steak is in de aanbieding voor 7 dollar, dus dat kunnen we nog wel lijen. Heerlijk biertje erbij en lekker vroeg naar bed. De volgende ochtend (nadat Paula en Lucie boodschappen hebben gedaan voor 3 dagen) pakken we de ferry naar Magnetic eiland, wat wederom weer een plaatje is om te zien. We hangen wat rond op dag 1 en s'avond hebben ze hier het alom bekende Toad (padden) racen. Paula spoort Lucie aan om op de Virgin Mary te gokken en na wat gemurmel doet ze 25 dollar in de pot. Wint dat kreng nog ook!!! Wij natuurlijk in onze nopjes, want Lucie wint hiermee 135 dollar!! Gratis wijn voor de avond ;-)
Kitty probeert het ook nog op de Dutchie (moest wel geluk brengen, hij had een oranje lintje om) Maar gaat voor 36 dollar het schip in. Maar Lucie had een dolle bui, dus dat geld hoefde Kit niet zelf te betalen. Op dag 2 huren we een auto om het eiland te verkennen. De auto (als je het zo mag noemen) blijkt een verschrikkelijk koekblik te zijn. Heuveltje op rammelt ie aan alle kanten en harder dan 30 gaat hij niet :-)
We stoppen in Florence Bay waar we gaan snorkelen en nadat we daar heerlijk hebben gerelaxed en ons meegepakte lunch hebben verorbert, rijden we met ons barrel naar The Forts. Een overblijfsel van de 2e wereld oorlog (zie foto's). Het is een lekker wandelingetje, pittig want het is heet, maar goed voor onze bierbuikjes. Het uitzicht is subliem EN EN EN... we spotten onze eerste wilde koala. Jippie eindelijk!!!!!!! Wat een schatje om te zien he?

De laatste dag op het mooie Magnetic eiland nemen we de bus (5min) naar Horseshoe bay, waar we met 2 andere meiden lekker chillen op het strand. Je kunt daar ook paardrijden in de zee, wat Kitty geweldig lijkt, maar daar mag je weer 80 dollar voor neerleggen... ABSURT...! Anyway, de volgende ochtend boeken we voor onze volgende stop een SKYDIVe,.. JA jullie lezen het goed! We springen uit het vliegtuig! Eigenlijk kunnen we het zelf niet geloven, maar het is morgen al! Zondag 9 mei. Mochten jullie na die tijd dus niets meer van ons horen,.. tja... dan hebben we het gewoon druk hoor, maken jullie je maar geen zorgen om ons ;-)

• 09 Mei 2010 - 08:57

Peter En Nettie:

Hoi Meiden wat geweldig mooi alles wat jullie beleven ,zullen jullie nog wel kunnen wennen straks in dat koude kikker landje.Wat eng gaan jullie doen uit het vliegtuig duiken ik krijg nu al de griebels ervan. ZO ENG Maar Paula Mark is vader geworden het zijn 4 mooie baby poesjes ZO LIEF. en zorgzaam die moederpoes (ze is tenslotte ook nog klein).Nou meisjes geniet van alle dingen die jullie nog gaan beleven dikke kus.

• 09 Mei 2010 - 19:23

Oma Lisse:

Lieve Kitty en Paula,
    Aanhet genieten komt geen eind! Blijf doorgaan en laat ons via de mails op afstand alles meebeleven.
    Jullie doen het heel goed, fijn voor de thuisblijvers.
    Veel liefs van Oma Lisse

Ik krijg de indruk dat jullie nog steeds vakantie hebben ipv werken. Heel verstandig en veel plezier. Groetjes
    Joke

• 10 Mei 2010 - 08:55

Clary:

Hoi meiden,

Zo te zien en te lezen hebben jullie een wereldtijd, ben heel jaloers!!!
    Geniet van alles wat jullie nog gaan beleven.
    Groetjes uit een koud en kil Lisse.

• 12 Mei 2010 - 17:08

Ilse:

En Paula werd de kikker een mooie prins? Wat een droppie die Koala.
    Blijven genieten meiden!

• 13 Mei 2010 - 02:20

Marije:

Haha, een oud barrel dat maar net de 30km per uur haalt! Klinkt goed dames ;-) ik zie jullie al rijden. En die skydive, oh goody... ik hoop dat daar snel een berichtje over wordt geplaatst, want nieuwsgieriger kun je me niet maken! Op naar de volgende mooie bestemming :-)

Liefs marije

• 13 Mei 2010 - 23:59

Usha:

serieus..?! Een heuze paddenrace?!
    Hahhaa dat moet lachwekkend mooi geweest zijn!!
    En als je dan een paar flesjes wijn van de winst kan kopen, is dan toch mooi meegenomen! ;)

Verslag uit: Australië, Townsville

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009