Volleerd boerderij-manager - Reisverslag uit Narrung, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Volleerd boerderij-manager - Reisverslag uit Narrung, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Volleerd boerderij-manager

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

30 Juli 2010 | Australië, Narrung

Nu ik alweer 3 weken op de boerderij bivakkeer wordt het wel weer eens tijd voor een update. Ik heb het erg naar m'n zin zo met alle beestjes om me heen en het is voor mij ook duidelijk dat ik dat ook graag voor mezelf wil. Een eigen boederij, ik dacht altijd al dat het iets voor mij zou zijn, maar nu weet ik het zeker! Dus mensen, houd uw ogen en oren open voor een mooie locatie aan het bos en een betaalbare keet met een brokkie land... Ik houd me aanbevolen!! (Als zoiets nog bestaat in NL) Inmiddels ben ik 3x weg geweest. Jullie weten van mij tripje terug naar Warnambool, mijn 2e trip was naar een plaatsje waar ik de naam niet meer van herinner, maar het lag aan de westelijke grenskant van Victoria en NSW en was maar liefst 10 uur rijden. Niet dat Shane daar enige notie van had, want we vertrokken pas om 15.00 uur. Hij doet ook alles op de navigatie, want richtingsgevoel heeft hij ook al niet echt. We kwamen dus midden in de nacht pas aan (2.30 uur) en in die gehuchtjes natuurlijk geen hotel met 24-uurs receptie. In de auto slapen was de enige optie. Nou als je er al 10 uur in gezeten heb kan ik jullie vertellen dat je er niet echt blij mee bent als je er ook nog eens in moet slapen, maar er zat niets anders op. Tot een uurtje of zes toch een oogje dicht gedaan en gelukkig was de verkoper al wakker dus konden we gelijk naar zijn boerderij koersen. Onze nieuwste aanwinst heet Patrick en is een schatje, heel aanhankelijk en met een lief bekkie. Ook bestemd voor het harnasracen. De eigenaar is een aardige vent en het scheelt weinig of hij was in tranen uitgebarsten. Gossie! We laden Patrick in en beginnen onze ...ZUCHT... lange reis terug naar huis. Het is vechten om wakker te blijven, maar ik wil niet dat de baas me hoort snurken. Op de heenweg ergens in het begin hadden we nog een in de fik staande dubbele oplager met brandbare vloeistoffen op de weg, waardoor we een omleiding hadden van 70 km en op de terugweg moeten we WEER omrijden, want ze zijn nog niet klaar met opruimen. Dat kan er ook nog wel bij. M'n bibs is toch al aan de stoel vastgegroeid inmiddels. Bij thuiskomst zetten we de knol apart in een kleine afzetting en na een maaltijd zoek ik m'n bed op, want ik ben kapot! De volgende ochtend is Patrickje uit zijn weitje ontsnapt, hij moet een goede springer zijn, want alle afrastering is nog intact. Gelukkig was deze weide omringt door weer een andere weide, dus we konden hem al snel weer terugvinden. Een ander paard had een hap uit z'n manen genomen, want opeens miste hij een brokkie, arme schat! Met zoveel paarden kun je aanvaringen niet voorkomen dus die komen helaas nog wel eens voor. En dan staan ze nog niet eens allemaal bij elkaar. In de tijd dat ik hier ben hebben we al 7 nieuwe paarden. We kregen er 3 gratis van een gezin. Shane kwam 2 paarden halen bij de vrouw des huizes (meer passen er niet in de paardentrailer) en de volgende dag kwam hij voor het 3e paard, maar trof de man des huizes aan die pissig was op zijn vrouw, omdat ze een paard had weggegeven dat hij wilde houden dat hij haar paard ook aan Shane meegaf. En zo hadden we 4 paarden. Ze zal wel raar hebben opgekeken toen ze thuis kwam. Ook zijn er twee vertrokken naar de slager. Onhandelbare paarden die niet te verkopen waren. Die zien we weer terug in het hondenvoer. En m'n laatste tripje was naar Shane's huis. Het was erg gezellig en leuk om weer eens met andere mensen te kletsen. Vooral z'n vrouw en jongste zoon zijn goede praters. Zijn vrouw (Anne Marie) heeft een serieus rugprobleem dus ik heb voor haar de 2 badkamers schoongemaakt. De zoons doen ook veel in huis, maar het blijven mannen natuurlijk! Dit vroeg om een woman's touch. Hopelijk wordt het geen wekelijks ritueel! Alhoewel het best gezellig is om een kwebbelende knul in de badkamer te hebben terwijl je boven de plee hangt als je de pot staat te schrobben. Bij Shane op de (heerlijke) bank geslapen en de volgende dag ben ik in het winkel centrum gedropt, terwijl hij en zoonlief wat anders moeten regelen. JEEJ!! Winkels! Niet goed... niet goed!! Nieuwe aankopen: 2 joggingbroeken (nodig!), bodylotion, luchtje, gezichtsreiniger, douchegel, shampoo, tandpasta (nodig!), sigaretten (nog steeds nodig!). En lekker noodels van de take-away (heel hard nodig!). Yup, dat was 1 week salaris. Verder zijn we begonnen met het aanmeten van paarden dekens voor de racepaarden. Ze moeten uiteindelijk ook allemaal bij elkaar komen te staan. De dekens gesorteerd die we hadden en daarbij 3 doosjes kakkerlakken verzameld die ertussen uit kropen om ze vervolgens aan de hagedissen te voeren. Lekker werkje! Ook hebben we een grotere leefruimte gemaakt voor knir, knar en knor. Dit gaan we ook doen voor de vleeskippen, want die arme zielen zitten nu in een grote plastick bak en springen rond in een laag van 2cm strond en pis. Voor mij ook niet prettig s'ochtends vroeg voor het ontbijt... er zit een luchtje aan! Misschien trekt de baas nog een persoon aan voor het schoonmaakwerk en om op de boerderij te passen wanneer wij naar de races kunnen gaan in de toekomst, maar als het zover is , horen jullie het van me! Eerst zien, dan geloven! Een aantal mensen weten het al, mijn plan is weer gewijzigd: Ik wil hier blijven tot januari om daarna nog 1 maand te reizen en dan koers te zetten richting huis. Als het hier tenminste zo leuk blijft als het nu is. We wachten dus nog maar even met de vluchtwijziging. Ze willen me hier iig wel houden tot in de eeuwigheid, wat natuurlijk geen verassing voor mij is. Het is hier in de afgelopen eeuw nog nooit zo schoon geweest. 3 weken verder en nog steeds is niet alles zoals ik het zou willen... blinkend, sprankelend... we komen er wel!! (Of misschien teveel gevraagd op een oude boerderij??)

  • 30 Juli 2010 - 12:42

    Ilse:

    hey meid, je hebt de draai gevonden lees ik, super! je blijft dus nog wel even weg, stoer hoor. Hopelijk blijft het zo leuk als nu!
    Veel plezier daar, suc met het poetsen.
    enne bedankt voor je leuke kaart!

  • 30 Juli 2010 - 13:28

    Tante Ingeborg Hihi:

    Wat een verhaal weer zeg.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt bij de paarden.
    Enne... ik zal uitkijken naar een boerderij voor je. hahahah

    P.s nog bedankt voor je kaart.

    Groetjes van de van der Meertjes uit de Costa Voorhout

  • 31 Juli 2010 - 10:44

    Angela:

    he lief,

    wat een lekker verhaal weer om te lezen. droom er bijna bij weg. had al wat vernomen van je nieuwe plannen innd. hoop dat je hier in NL ook een mooie boerderie zal vinden. moet er alleen niet aan denken dat je aan de andere kant van NL gaat wonen maar zover is het nog lang niet natuurlijk. ben blij dat je het zo naar je zin heb meis. hele dikke kus en knuf van anniepannie

  • 01 Augustus 2010 - 10:36

    Nan:

    Wat leuk om weer een nieuw verhaal van je lezen meis! Leuk dat je echt helemaal je draai hebt gevonden en ze zo blij met je zijn. Het zou inderdaad jammer zijn als je aan de andere kant van Nederland wilt gaan wonen, maar altijd nog een betere afstand dan Australie haha ;-)

    Lieverd, geniet maar lekker van je tijd daar en we houden uiteraard contact.

    Dikke kus!

  • 01 Augustus 2010 - 15:08

    Paula:

    He yuppie,

    Wat een leuke foto's ook. En ben blij dat je toch je draai hebt gevonden zo zonder mij ;-). Ben trots op je :-D

    kussie

  • 02 Augustus 2010 - 08:07

    Anita:

    had wel verwacht dat je het daar onwijs naar je zin zou hebben
    Zal ik je alvast inschrijven voor
    boer zoekt vrouw

    heel veel plezier nog

  • 05 Augustus 2010 - 09:17

    Marleen:

    Heeeeeeeeeeeeeeeej Kitty,
    Wat een geweldig nieuws allemaal weer. Ik geloof achter elkaar dat jij je daar helemaal thuis voelt. Ja wij kunnen natuurlijk rondkijken en bij ons in de omgeving vind je dat nog wel voor niet al te duur, maar dan moet je ook geen jaren meer wachten. Prachtige fotoos ook. Ik geniet erg van alles wat je stuurt. Groetjes en een dikke X

  • 19 Augustus 2010 - 08:16

    Usha:

    Heee ouwe levensgenietster!!

    Mooi verhaal weer meis!
    Ik kan me een goeie inbeelding maken, heerlijk tussen de diertjes en alle vrijheid, precies wat voor jou!
    Vind het wel jammer dat je nog langer weg blijft, maar de tijd vliegt, dus ooit ben je weer bij ons.

    Vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt joh!!
    Enjoy schattie!!
    XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Narrung

Sister's Challenge

Recente Reisverslagen:

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 88016

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 17 November 2010

Sister's Challenge

Landen bezocht: