Flinke plensbuien maar ook veel lol - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Flinke plensbuien maar ook veel lol - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Flinke plensbuien maar ook veel lol

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

30 April 2010 | Australië, Noosaville

Noosa, een gezellig klein dorpje aan de kust, waar als het wat minder weer is en het regent geen REET te beleven is. Tot overmaat van ramp dachten wij slin te zijn en met 5 meiden een cabin te huren op een caravan park, dat is een stuk goedkoper dan in een hostel zitten. Bleek het in the middle of nowhere te zijn, ver buiten Noosa centrum. Wij dus maar op de busterminal een autotje gehuurd voor een paar dgen zodat we ons toch rond konden bewegen.
De volgendedag onder een al dreigende hemel in onze tuut gestapt en naar Noosa National Park gereden. Aardige wandeling gemaakt langs de cliffen en mooie vergezichten. Lekker onze eigen bammetjes gegeten (we zijn toch echt aan het bezuinigen). Ongeveer halverwege begon het te storten, nee niet eens zachtjes te regenen. Al onze electronische app (en Kit dr sigaretten) in onze bekruimelde boterhammenzakjes gepropt want binnen 2 minuten waren we tot aan onze onderbroekjes nat geregend!! Harde windvlagen zwiepte de plens regen in onze verschrikte gezichtjes. Natuurlijk lagen we binnen 5 minuten in een piskronkel omdat we allemaal auw riepen en we er belachelijk uitzagen en tegen elkaar moesten schreeuwen om ons verstaanbaar te maken..
Toen we uiteindelijk druipend bij onze auto aankwamen (bijna) al onze kleren uitgetrokken en in de achterbak gegooid. Met onze stringetjes en bh-tjes ingestapt, we wilden de auto niet zeiknat maken die hadden we later nog nodig. Dit was weer aanleiding voor een nieuw lach saldo.. wat als we nu worden aangehouden, goh dat zou grappig zijn :-s.. Dit gebeurde natuurlijk niet, had wel erg vermakelijk geweest. Please get out of your car m'am.
Ondertussen hadden we besloten nog wat langer in Noosa te blijven, alleen niet op de camping. Dus onze spullen verplaatst naar een hostel wacht dichter bij het centrum. Daarna gezellig een Road Trip gedaan. Eerst Eumandi market bezocht, heel erg groot en mooie dingen maar niks gekocht. Dat is een heel groot nadeel van een backpacker zijn.. JE KUNT NIET SHOPPEN!!!
Zijn door verschillende dorpjes gereden o.a. Beerwah, Flaxton en Montville was een heel schattig dorpje, beetje sightseeing en prulletjes gekocht. Vandaar naar Glass House Mountains gereden, een paar bergen die uit het niets opreizen uit moeder aarde. Ze lijken sprekend op een klein pikkie en een tiet, zoals jullie wel op de foto kunnen zien toch!?!?! Was in ieder geval gaaf om te zien.
Volgende dag moest onze auto helaas worden ingeleverd, maar voorspellingen waren nog steeds slecht dus besloten een beetje te shoppen en te struinen. We eindigde om 1 uur al op een terrasje, t zonnetje scheen toch wel erg lekker dus bestelde een flesje wijn. De shuttle bus naar het hostel ging om het uur dus we zouden de volgende wel nemen. Maar 1 flesje werden er 2, 2 werden er 3. 3 flessen werden ook nog 4 cocktails en tapa's en nog een ronde met tapa's. Hadden ondertussen 4 bussen gemist en hadden een rekening van bijna 200 dollar!!! Nou ja, soms moeten we ons zelf even kietelen, was in ieder geval een heel geslaagd dronken middagje. Nog niet helmaal voldaan later nog uit eten geweest (stelletje vreetzakken) en nog een flesje wijn besteld, toen hadden we onze zakken wel vol en de wijn niet eens opgedronken (drankmisbruik).

In Noosa is dus niet zo veel te doen, maar we hebben ons toch goed weten te vermaken..

• 30 April 2010 - 12:03

Ilse:

Geen ongelukken achter jullie gebeurd toen jullie half naakt door het australische land reden?

• 30 April 2010 - 13:40

Michelle:

Hoi, leuk om weer wat van jullie te horen. Ben net thuis uit Schiphol dus schrijf wat meer de volgende keer.xxx

• 01 Mei 2010 - 11:58

Nan:

Haha echt een hilarisch verhaal meiden! :-)

• 02 Mei 2010 - 00:41

Piet:

Jeetje meiden, weer of geen weer, ik wil wel jullie chauffeur wel zijn, lekker onderdanig en gedienstig daar houden vrouwen van, maar als het er op aan komt ( auto pech of de centjes op )dan ben ik pleite haha.

• 02 Mei 2010 - 09:47

Marije:

Oooh wat een leuk verhaal! Zulke dingen moeten ook gebeuren uiteraard, toch weer een leuke belevenis haha. Regen of geen regen, plezier wordt er in ieder geval nog steeds gemaakt! Hopen dat er nu weer wat beter weer voor de deur staat. Enjoy!

Verslag uit: Australië, Noosaville

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009