Kitty explores the city - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Kitty explores the city - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Kitty explores the city

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

29 Juni 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Tussen Dunedin en Christchurch heb je volgens de lonely planet niet veel spannends, op de Banks Peninsula na. Mijn plan is wel om daar heen te gaan, maar het is een behoorlijk eind rijden en tegen de tijd dat ik bij de afslag kom is het al te laat in de middag. Omdat ik nog maar 5 dagen heb om de auto te verkopen besluit ik maar om 20 kilometer naar Christchurch te rijden i.p.v. de 90 kilometer naar Peninsula. Ik kan altijd een excursie doen vanaf Christchurch. Best moe en gebroken (Ik heb 6 uur gereden) boek ik in bij het YHA hostel. 6 nachten, 87 euro. Meer dan een lange hete douche nemen doe ik niet. Spendeerd avond lekker op de bank met een wijntje. Er zijn maar weinig reizigers hier (misschien acht) en de meeste verblijven hier langer vanwege werk of wat dan ook. Ik slaap op een kamer met 1 vrouw en 3 mannen. De vrouw vliegt de volgende ochtend vroeg naar Auckland en ik leen haar mijn telefoon als wekker, want die was ze vergeten. De volgende ochtend vind ik mijn telefoon naast een stuk salamiworst en een bedankbriefje. Nou zeg, das aardig! En floep... de salami verdwijnt op de free food plank in de keuken. Bah salami. De andere kamergenoten zijn volgens mij meer zwervers dan reizigers, die hier alleen maar een paar nachten slapen om hun oude botten te ontzien. Maar ze zijn erg aardig (gelukkig stinken ze niet) en 1 is zelfs een prettig persoon om mee te kletsen. Onder de baard en het lange haar schuilt een intellectueel persoon lijkt het. Na het ontbijt is het tijd voor actie, want ik wil de auto verkopen. Bij een internetcafe print ik 15 posters met foto uit en begin m'n toch door de stad. Van 12.00 tot 17.00 uur ben ik zoet met het bezoeken van alle hostels in het centrum. En het zijn er ook nog eens 15 in totaal dus komt precies uit. Ook zet ik een advertentie op backpackersboard online en nu afwachten maar. Dezelfde avond wordt ik al gebeld, maar hij moet het e.e.a. met een vriend overleggen en beloofd terug te bellen. De ochtend daarop wordt ik weer gebeld door een ander en hij wil graag even komen kijken. We rijden samen een rondje, hij kijkt even onder de motorkap en maakt de neusophalende opmerking dat de auto wel een schoonmaakbeurtje kan gebruiken. DUH! Gelukkig vind hij verder geen lijk ofzo. Hij wil hem overnemen voor 600 dollar, ik probeer nog 650 (wat kan ik dit ook goed he) maar hij houdt z'n poot stijf en ik ben een slechte verkoper, hij neemt hem gelijk mee. Okay dan! Voor deze ene keer haha. We regelen het papierwerk (wat hier 2 min van je tijd kost) en ik rij achter hem aan naar zijn huis en hij brengt mij weer terug. Zo dat was dat! Maandag breng ik een bezoek aan de AA (nee niet de Anonieme Alcoholisten, maar de Nieuw zeelandse ANWB) Blijkt dat mijn verzekering op Derek z'n naam staat en dat ik hem niet kan opzeggen. Daar gaat m'n refund. Ik vind het de moeite niet waard om aan Derek te vragen of hij hem wil opzeggen en dan het geld naar een buitelandse rekening wil boeken dus in plaats daarvan sms ik hem, bedankt hem voor alles wat hij voor ons gedaan heeft en dat hij het geld moet aannemen voor alle gedane moeite. Ik breng een bezoek aan het museum en de botanische tuinen, want dat is allemaal gratis en s'avonds ga ik lekker naar de bios om shrek te kijken. Hij blijft leuk! Er zaten wel 3 hele mensen in de zaal. Lekker rustig dus. Morgen (29-06) ga ik een huurauto regelen, want Lucie komt!! Yeeh En we gaan woensdag samen naar Akaroa (Banks Peninsula) om met wilde dolfijnen te zwemmen. Heb ik weer wat spannends om naar uit te kijken.

  • 29 Juni 2010 - 09:25

    Nan:

    He meis, wat onwijs leuk voor je dat Lucie komt zeg!! :-) En nog leuker is dat je met wilde dolfijnen gaat zwemmen. Ik ben wederom jaloers! Maak maar weer veel mooie foto's, want die mis ik wel bij dit verslag. ;-)

    Dikke kus uit een heerlijk warm en zonnig Nederland. XxX

  • 29 Juni 2010 - 19:55

    Wim En Anneke:

    Lieve Kitty, je doet het goed in je uppie!
    Wel heel leuk die reisverslagen en ook fijn dat de auto zo snel verkocht is. Nu maar lekker genieten van de dolfijnen. Veel plezier.

  • 29 Juni 2010 - 22:13

    Usha:

    Goed bezig chick!!
    Auto verkocht, reisgenootje terug gevonden én met wilde dofijnen zwemmen!!
    Hoop dat je er een paar zult spotten.
    HEUL veel plezier met Lucie en je laatste daagjes @ NZ!
    XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Sister's Challenge

Recente Reisverslagen:

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 88004

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 17 November 2010

Sister's Challenge

Landen bezocht: