Kkkkkoud zeg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Kkkkkoud zeg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Kkkkkoud zeg

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

24 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

19 mei alweer.. De dag dat we naar Nieuw Zeeland vertrekken.

Heeeeel vroeg opgestaan 3.30 en om 4.15 stonden we op Cairns vliegveld. T is twee uurtjes vliegen naar Brisbane, vandaar nog 3 uurtjes naar Auckland. Paula had twee uurtjes voor haar overstap, Kitty maar liefst 11!!!! Was voor haar geen plek meer op de vroege vlucht, jammerrrr.

3 uur lokale tijd ('t is hier weer 2 uurtjes later voor t gemak) komt Paula moederziel alleen op Auckland aan. Het eerst wat duidelijk opvalt is de KOU!!!!! Tering Pukkel wat is het koud, toch zeker zo'n graadje of 16!! Shuttle busje gevonden naar het hostel en alvast voor ons beide ingechecked. Beetje gewandeld en de buurt verkend, boodschapjes gedaan. De nieuwe omgeving in me opnemen.
Kitty zit ondertussen nog fijn op het vliegveld te wachten op haar vlucht, beetje gratis te wifi-en en met d'r vriendje te skypen.

Paula:
Is ondertussen weer in het hostel en heeft helemaal in haar uppie een hele ranzige risotto naar binnen gewerkt, waar is Kitty om te koken.. Ze hoopt ook dat ze nog wakker is voor als Kitty komt, anders staat ze buiten in de kou. Toch overmand met slaap naar bed gegaan en maar het wekkertje gezet.

Kitty:
11 uur is lang op een vliegveld als je geen geld hebt om te shoppen :-). dus beetje window shoppen maar. Achter een pc gesprongen en wat emailtjes beantwoord, want kan geen gratis wifi vinden. Uiteindelijk toch maar ons noteboekje aangezet en na wat ge-hack eindelijk een gratis onbeveiligd netwerk gevonden. De site opgedate en foto's geplaatst. Met vriendje geskyped, die was al onderweg naar werk, maar speciaal voor mij kwam hij weer naar huis. Zo uiteindelijk de dag doorgekomen. Eindelijk boarden, jeej. Op Auckland aangekomen en wist precies wat ik allemaal moest doen dankzij zuslief. Om 00.30 kwam ik eindelijk bij het hostel.. Paula nergens te bekennen want die lag al op 1 oor. Gelukkig was de schoonmaakster aan't werk en die liet mij binnen. En gelukkig was er maar een 8-persoonskamer en waren de zussen weer herenigd na een lange dag van scheiding.

Lekker uitgeslapen +/- 11 uur (eigenlijk dus 9 uur dus valt nog wel mee, nou ja, dan lag ik er technisch ook om 9 uur in.. dus toch een 12 uur lang geslapen).. Anyways, ons hotelletje is een oud houten huis met geschiedenis, krakende houten vloeren, gezellige kamers, openhaardje (die je ook nodig hebt, brr) en dikke dekens op ons bed. TRING wat is het koud. Kitty vind van niet, maar Paula heeft de eerste nacht in dr bedje liggen trillen. De dag begon grauwig. Een aardige gast waar we een tijdje mee kletsen begeleid ons naar de stad. Ons doel: warme kleding. Komen thuis met beide 1 lange broek. 's avonds lekker voor de openhaard gezeten (paula met een extra dekentje) met een boek en een flesje wijn :-).

21 mei KITTY JARIG!!!!!! JEEEEJ Paula vroeg opgestaan (9.30) om een lekker taartje te halen. Kitty ligt voorlopig nog wel even te meuren. Daarna weer snel even terug naar bed. Voor Kitty gezongen en lekker taart gegeten :-). We doen alles lekker rustig aan want het schijt al 36 uur van de regen. 'S middags de stad in gegaan en heeft Paula een warme muts + sjaal gescoord. Des avond lekker naar de bios geweest, want we hebben ook al weken geen tv meer gekeken. De familie en vrienden belde om Kitty nog even een fijne verjaardag te wensen. En hebben ook veel smsjes gehad, vond ze erg leuk :-).. BEDANKT LIEVERDS!

• 24 Mei 2010 - 08:40

Nan:

Jeetje meiden, kan me voorstellen dat het even koud is voor jullie! Maar als echte Hollanders, zijn jullie daar vast snel weer aan gewend! :-) Hier in NL is het dan eindelijk een keer warmer, jeeej! De afgelopen dagen heerlijk boven de 20 graden. Veel plezier daar in NZ en een dikke kus!

• 25 Mei 2010 - 10:11

Usha:

Das balen dat jullie niet samen konden vliegen!!
    Dan kan ik me indenken dat 11uur LANG is om op t vliegveld te moeten wachten!
    Lief dat Piet naar huis kwam, dan had je toch leuk vermaak.
    Window shopping is best zwaar!

HEUL veel plezier in Nieuw Zeeland chicks!!
    XOXO

• 26 Mei 2010 - 03:09

Marije Sierksma:

Fijn dat jullie uiteindelijk beide veilig zijn aangekomen in Nieuw-Zeeland! Al heeft het wel even geduurd! Poeh, wat een lange tijd van wachten. Inmiddels al wat een de kou gewent? Is wel even heel wat anders! Geniet er toch maar lekker van :-)

Kusje

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009