Wuivende palmbomen, zeebriesje en turqoise golven… - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Wuivende palmbomen, zeebriesje en turqoise golven… - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Wuivende palmbomen, zeebriesje en turqoise golven…

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

17 April 2010 | Australië, Surfers Paradise

Gold Coast, Surfers Paradise, 27 graden celcius, zonnig met hier en daar een wolkje. (WOLKJE -> We laten het niet te positief klinken voor de thuisblijvers ;-)

Na ons avontuur op de Leconfield Cattlefarm nemen we een Greyhound bus terug naar de kust.
Omdat we ook een stuk omhoog gaan zal de rit 10 uur gaan duren. Maar we vertrekken om 22.00 uur s’avonds en kunnen in de bus slapen. We hebben bijna allemaal 2 stoelen voor ons zelf.
Sinate (de Noorse) reist ook met ons mee. We rijden eerst naar Brisbane om vanaf daar een locale trein (aprox. 1 uur) naar Surfers Paradise te nemen.
Om ongeveer half 8 staan we op Brisbane station, lekker gaar, want echt slapen lukt toch niet in de bus.
We vinden snel de goede trein en aangekomen in Surfers moeten we nog met een bus naar het centrum. Sinate vind al snel haar hostel, dus we spreken af dat we elkaar later bellen als we eenmaal geinstalleerd zijn.

Volgens de man van ons hostel zitten ze tegenover Crown Plaza, dus die zoeken we op op de stadskaart.
Bij Crown Towers aangekomen kunnen we Backpackers Resort niet vinden, dus vragen we het een buschauffeur. Blijkt dus dat er een Crown Plaza is en een Crown Towers grrr… 20 minuten lopen van elkaar af. En als het heet is, je hebt een 20 kg tas op je rug hangen, dan is dat niet fijn. We nemen deze bus, want hij komt er toch langs. Onderweg passeren we de plek waar we uitgestapt zijn en vlak daarna stopt de bus voor ons. WE WAREN ER AL BIJNA…!! Wat zou het leven toch makkelijker zijn als je alles al wist. (Maar niet leuker, laten we daar duidelijk over zijn).

Ons hostel is O.K. we hebben een 5 persoons kamer ensuite voor 2 nachten. Helaas geen girls room, maar ach er komen hier alleen rijkelijk gebruinde met spiermassa uitgedoste surfdudes dus we kunnen er mee leven. Na een lekkere douche hijsen we ons in den bikini, want dat is de dress-code.
We begeven ons naar het centrum waar we Lucie (ook van Leconfield), Sinate en een paar vrienden van Sinate ontmoeten. We kijken een beetje rond, winkelen wat, lunchen ergens. De zusters zijn best gebroken, maar nee, we MOETEN uit van Lucy. Dus zo geschiede… het bleek een gezellige avond te worden met veel alcohol. Dronken strompelen we terug naar ons hostel.
We spreken af dat we om de avond gaan stappen...mmm na de vierde keer waren we het wel zat.
Wij worden te oud voor deze leefwijze. Paula werd nog een keer geweigerd op haar rijbewijs, was te makkelijk na te maken zeiden ze, de sukkels. Maar de volgende dag nam ze (per ongeluk) kitty haar paspoort mee en kwam ze overal binnen, hoe ironisch.

Maar van het strand kunnen we niet genoeg krijgen.
Na de tweede dag in ons hostel ontmoeten we de vriendin (Colleen) van Lucie, Lucie logeert bij haar.
Colleen heeft 1,5 jaar in Hilversum gewerkt als Aupair en vind ons zo leuk (wie niet) dat ze ons uitnodigd om bij haar te blijven zo lang als we dat willen... GRATIS... nou daar zeggen we geen nee tegen.
Uiteindelijk mag Sinate ook blijven en zijn we 5 meiden in een 3 kamer appartement.. GEZELLIG!!
We spenderen ieder ongeveer 30 euro aan boodschappen en dat is genoeg voor een hele week. We kunnen gratis douchen, wassen en ga zo maar door. Hoeven we ons niet zo schuldig te voelen dat we ons geld spenderen aan bier.
Op de avonden dat we niets doen zitten we lekker achter de TV chicklits te kijken. Van sex and the city tot romantische films. We zijn een stelletje zielepoten bij elkaar. Wij missen ons vriendje, de ander wil een vriendje, weer een ander zit in een relatie die serieuzer moet en de laatste zit met smart te wachten op een smsje van haar nieuwe vlam, die zojuist zijn relatie heeft verbroken en wat waarschijnlijk toch niets gaat worden. Zucht... Klapperende eierstokken en liefde... maar we hebben een onwijs leuke tijd hoor!! Maken jullie je maar geen zorgen haha ;-)
We zitten hier nu bijna 1,5 week en a.s. donderdag reizen we weer verder naar Noosa. Gezellig samen met Lucie en Sinate. We kunnen het goed vinden samen en we kunnen een vakantiehuisje huren wat met meerdere personen natuurlijk goedkoper wordt.
Op de dagen dat Colleen vrij is neemt ze ons mee op sleeptouw. We zijn naar Springbrook geweest, een national park met riviertjes, watervalletjes en beekjes. Hier hebben we lekker een eigengemaakte lunch genuttigd en een beetje rondgewandeld. Maandag zijn we op eigen houtje naar een waterpark geweest, met enorme glijbanen en thrillrides, was erg leuk!
Onze laatste dag hebben we gespendeerd in Byron Bay, een erg schattig klein plaatsje met prachtige kustlijn, hagedissen en dolfijnen. De dolfijnen waren te ver in zee dus konden we daar helaas geen foto’s van maken, maar zie de andere foto’s.... fantastisch!!!

En dat was eigenlijk alles wat we hier gedaan hebben, we hebben vooral veeeeeel gerelaxed, gezwommen in de heerlijke zee, genoten van het mooie weer. Eigenlijk gewoon wat jullie graag willen, maar (nog) niet kunnen ;-)

• 17 April 2010 - 09:54

Niels:

Jaloers?? Ik?? Eeeeeeh Ja natuurlijk haha!

Enjoy ladies!

X Niels

• 17 April 2010 - 13:38

Marleen:

Jeetje sisters, wat is dat afzien zeg voor jullie. Bah,bah!!! Hahaha. Nou geniet er maar lekker van, want hier blijft het al met al toch maar afzien als je jullie reisverslag zo leest. Have fun girls. Laterrrrrrrrrrrr en xxx

• 17 April 2010 - 15:14

Wim En Anneke:

Hallo lieverds,

Leuk weer wat van jullie te horen en dat jullie super genieten.
    Hier schijnt trouwens ook eindelijk de zon en wij gaan gelukkig de zomer tegemoet.
    Veel plezier verder en tot schrijfs.
    Groetjes en liefs van Wim en Anneke.

• 17 April 2010 - 16:58

Mams:

Hallo meiden van me,wat hebben jullie een ellendig bestaan!!!!
    Bij het zien van de foto's wordt ik toch ook wel een beetje jaloers.Blauwe stranden en lekker weer. Heerlijk.
    Geniet er maar lekker van.
    Mams.

• 18 April 2010 - 02:59

Marije:

Heerlijk, even 1,5 week zon, zee & strand! Dik verdiend! En ik moet zeggen dat 't echt een paradijsje lijkt daar :-) daar maken jullie heel wat mensen jaloers mee! Gelukkig ben ik net terug van een weekje vakantie in Cambodja, dus heb zo ongeveer hetzelfde meegemaakt haha. Have fun nog even en alvast een goede reis naar Noosa! Lange reis?

xxx

• 18 April 2010 - 13:45

Oma Vd Leede:

Zaterdag 17-04-2010
    Lieve meiden,
    Bedankt voor jullie ail maak geen punt van Ton; het is al zo lang geleden.
    Van Lotje beleven we veel plezier, ze is Joep de baas; de sufferd lat alles afpakken. Samen hebben ze het leuk! Wij hebben mooi lenteweer, de keukenhof is op zijn mooist.
    Heerlijk dat jullie zoveel zien, ik leef op afstand mee! Veel liefs van jullie Oma

Beste meiden,
    Ik heb naar Kitty haar mail een paar foto's gestuurd van Lotje, Joep en jullie Oma.
    Paula heeft Lotje nog heel niet gezien.
    Heel veel plezier en we horen wel weer.
    Hartelijke groeten,
    Joke

• 18 April 2010 - 14:23

Angela:

schatties, wat een ellendig bestaan hebben jullie toch. ben ook wel jaloers maar hier is het ook heerlijk gelukkig en kom net vanuit noordwijk terug waar ik heerlijk heb gelunched met nannet bij een strandtentje. haha.. lekker zomergevoel krijg je ervan. fijne week nog in het app met de meiden. kus kus

• 20 April 2010 - 09:19

Ilse:

hmmmm wat een rotleven, blijven genieten meiden!!

• 28 April 2010 - 13:57

Johnny:

Hey meiden, ziet er echt allemaal top uit,echt leuk hoe jullie dat doen allemaal. dit was mijn eerste reactie pas maar ik volg het wel allemaal natuurlijk.
    xx John