Actief Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Actief Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Actief Taupo

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

24 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hebben vanuit Auckland goedkoop vervoer gevonden naar Taupo. Nakedbus.com. Betalen 25 dollar en zitten +/- 5 uur in de bus. Stuk goedkoper dan Australie.

Lake Taupo. NZ grootste meer, 606 m2, gevormd door vulkaan uitbarstingen die 300.000 jaar geleden begonnen. Het omringde gebied is nog steeds vulkanisch actief, zo ook waar wij zitten. OVeral komt stoom uit de grond waar zich geizers bevinden, heel apart.
Je hebt hier heel veel te doen, maar voornamelijk activiteiten voor mooi weer :-s. De eerste dag komen we pas 's middags laat aan. Even een paar boodschapjes gedaan en 's avonds lekker filmpje gekeken. Volgende dag (zon 23 mei alweer) dik aangekleed en op onderzoek uit. Het Taupo museum bekeken en We wandelen wat langs het fantastisch mooie meer. Nemen om 2 uur de bus naar Orakei Korako. Het is featured als AA's 101 must see & do's in New Zealand. Wandelen door een verborgen vallei van kleur, hot springs, spuitende geizers en adembenemende schoonheid. Nou dat willen wij wel zien.

Het was heel bijzonder, lijkt net of je over een gasstel met kokende pannen met water loopt. Overal hoor je en zie je het borrelen. Helaas hebben wij geen spuitende geizer gezien. Ze waren net allemaal uitgespoten denk ik. Borrelende, stinkende modderpoelen. Een grot met speciaal water waar we onze zilveren sieraden weer even in konden oppoetsen. De foto's spreken voor zich denk.

Ondertussen hebben we ook een WWOOF farm gevonden. Vandaag (ma 24 mei) worden we opgehaald door Derek. Hij woont in de buurt van Rotura en rijdt elke dag naar Taupo, dus kan hij ons mooi oppikken hier. Wat onze taken inhouden hebben we nog geen idee van, maar hij leek ons een hele aardige vent. En hopelijk hoeven we niet te hard te werken. Ik denk ook dat we niet meer weten hoe dat moet. We willen ongeveer 2, 2/5 weken blijven als het bevalt. We weten niet of ons telefoontje het daar doet, maar gaan ervan uit dat er wel internet is. Het zou fijn zijn even twee weken op 1 plek te blijven. Niet elke keer die tas mee te zeulen en onze ruggetjes belasten.

We hebben trouwens geconstateerd dat die rugzakken zwaar overbodig zijn. Met een koffer reizen die wieltjes heeft lijkt ons 100x zo handig. Maja, omdat dan de term "backpackers" verloren gaat loopt iedereen nog te zeulen met die veel te zware rugzakken!!!

• 24 Mei 2010 - 14:57

Ilse:

Mooie foto's weer meiden, maareh waar is jullie bikini.
    Knuffels uit een zonnig Hongarije

• 24 Mei 2010 - 16:14

Marleen:

Hallo Paula en Kitty, het is weer super wat jullie zien en meemaken. Kitty jij nog van harte hoor met je verjaardag. Was wel even wat anders dan hier zeker. Maar wel leuk dat er zoveel aan je gedacht hebben die dag en je gebeld en gesmst hebben. Hee meiden heel veel plezier en kijk weer uit naar jullie volgende verslag.
    -XXX- Marleen.

• 24 Mei 2010 - 16:53

Mams En Paps:

Hallo lieve schatten,
    Weer in een ander land.Zoiets als Nederland,qua weer zo te zien.Maar goed dat je een sjaal en muts hebt gekocht,kleine koukleum van mij.De geisers zien er indrukwekkend uit.Geniet van jullie nieuwe betrekking,en werken verleer je echt niet.
    Dikke kusjes mams en paps.

• 24 Mei 2010 - 18:03

Wim En Anneke:

Hay Paula en Kitty.
    Kitty nog gefeliciteerd met je verjaardag.Weer heel mooie foto's en leuke verslagen!!Dat wordt dus weer een nieuwe ervaring, ander land en weer aan het werk, ik hoop dat het leuk wordt!
    Wacht met spanning op het volgende verslag....
    Groeten en liefs van wim en anneke.

• 25 Mei 2010 - 11:44

Usha:

Ladies bedankt voor het sturen van de zon naar NL, we genieten vol op!! :D
    G'day mates!! XOXO

• 25 Mei 2010 - 18:29

Angela:

he poepies,

wat gaaf al die geisers.
    wel voor het eerst dat wij beter weer hebben hier dan jullie geloof ik haha...
    finaly!! :-p
    nou lieffies werkze dan de komende 2 weken en wij steken hier onze bbquetjes nog eens aan
    XXXXXXXX voor jullie

• 25 Mei 2010 - 20:36

Peter En Nettie:

Gefeliciteerd met je verjaardag nog,Kitty.
    Wat een mooi verslag weer en wat jammer dat er het zo koud is,hoop dat het weer beter wordt.
    mooie foto's.

Heel veel plezier in NZ.

xxxxxx

• 27 Mei 2010 - 12:09

Oma Sassem:

Hallo schatjes,Kitty nog gefeliciterrd .Ik heb nog gebeld,maar jullie lagen zeker al in diepe rust.Wat een prachtog verhaal heb ik weer gelezen. De bootreis was heel gezellig ,alleen erg koud.Ik heb heel wat afgelachen,het was heel gezellig.Volgende keer weer meer. xxxxxxxxxxxxxjes oma Sassem

• 27 Mei 2010 - 17:57

Mark (LW):

He hoi meissies,
    leuk hoor weer nieuwe avonturen in een ander land(je) maar die sjaal en muts!? kom op zeg, zo koud is het toch ook niet.Geniet er nog maar lekker van zo met ze tweetjes, van natuur dan, niet het weer, dat doen wij hier wel, kunnen wij ook eindelijk uit dat witte pak.
    Dikke kus mark(LW)

• 28 Mei 2010 - 20:57

Edwin:

hey Paula, ik krijg net je weblog doorgestuurd van patrick, zie er leuk uit die trip die je aan het doen bent... dus je zit nu in NZ. je moet wel in Queenstown (zuidereiland) geweest zijn he!! daar kan je onwijs veel doen, is als backpackert zijnde eigenlijk een must! (zegt een volleerde -nz-backpacker@home) . ik zou de bungee-combo zeker doen, en daar vlakbij is het gebied bij glenorchy, dat is waar lord of the rings is opgenomen, echt veeeeetmooi;) ik heb boven lake-taupo trouwens ook die bungee gedaan ;-) OJa en als je toch daar zit, Tamaki Maori Village, Rotorua.. das ook op het noordereiland...vond ik ook erg leuk/bizar. nou je vermaakt je vast wel. hej veel plezier daar nog! groetjes.
    ja@watwashetookalweer.nl

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Sister's Challenge

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009