:-) Fraser Eiland (-: - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu :-) Fraser Eiland (-: - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

:-) Fraser Eiland (-:

Door: Kitty & Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

30 April 2010 | Australië, Hervey Bay

De volgende stop is Hervey Bay, de gateway naar Fraser eiland. Het grootste zandeiland van de wereld. We verblijven in Fraser Roving Hostel waar ze ook trips naar Fraser organiseren. Dus met onze eigen knalroze 4x4 2 dagen later naar Fraser eiland gecrossed. 3 auto's met elk 8 mensen.
Onze auto bestond uit 7 meiden en 1 man,... die voelde zich best gelukkig kun je je voorstellen? Of niet hihi? We moesten eerst boodschapjes doen. Wonder boven wonder bleek onze uitgecalculeerde balans precies zo uit te komen aan het eind van het verhaal. Dat konden we niet zeggen van de andere 2 auto's, maar dat krijg je als je 7 vrouwen in een auto propt, die snappen dat soort dingen nu eenmaal goed.

Vlekkeloos op Fraser eiland aangekomen rijden (hobbelen) we eest naar Lake McKenzie. Op het hele eiland moet je 4x4 rijden, anders kom je vast te zitten. Door de regen van de afgelopen dagen was de "weg" nogal hobbelig met grote plassen water, maar dat maakt het juist leuk. Lake McKenzie was prachtig!! Helaas hadden we geen zon, anders had het water er waarschijnlijk NOG blauwer uitgezien. Hier hebben we lekker gezwommen en daarna met z'n allen een picknick gedaan.

S'avonds aangekomen op onze camp-site, nou ja,... eigenlijk gewoon op het strand. Geen water, geen wc's, geen douches... NIETS... Alleen zand, bush en zee. Het is de bedoeling dat wij onze behoeftes doen in een kuil (waarvoor we een schep hebben gekregen) en het wc papier moeten we weer meenemen en bewaren in een vuilniszak (JAK). Terwijl we lekker zaten te BBQ-en in het stikke donker kwamen er 2 parkwachters even controleren of we wel goed waren voorgelicht over het eiland en de dingo's die de boel onveilig maken. Geen vuilniszakken laten slingenren, geen eten in je tent en ga vooral nooit alleen plassen. Dingo's hebben de voorkeur voor vrouwen blijkt... nou daar zijn wij dus weer lekker klaar mee. Nog even snel gevraagd of we voor elk simpel plasje ook een kuil moesten graven, maar dat hoefde gelukkig niet, zolang je maar geen wc papier laat slingeren... geen probleem meneer!!! Stel je voor... als je eenmaal aan het bier gaat, dan sta je de hele nacht gaten te graven.. daar is ook geen lol aan.

Het stikt hier van de dingo's, op onze eerste avond hebben we er al een paar gezien. Ze komen erg dichtbij en scharrelend om de tenten heen zoeken ze naar voedsel. Ze komen natuurlijk af op ons heerlijk geurende bbq vlees. Bang voor ons zijn ze niet, maar zolang we er niet alleen eropuit gaan moet alles ok zijn (hopen we dan maar).

S'avonds nog wat drank spelletjes gedaan met de groep, die erg gezellig is. Maar we worden te oud voor deze shit ;-) De volgende dag zit je weer in de hobbel-truck met een kloppende kop... Gelukkig niet dronken geworden, want we waren s'middags al begonnen en tussendoor gebbqt, dus de drank viel niet zwaar.
Redelijk op tijd onze tent ingedoken, gelukkig hadden we onze opblaasmatjes meegenomen, want de touroperator voorziet niet in slaapmatten. (Rest van de groep sliep dus op de grond... auw) Ondanks deze luxe toch met spierpijn wakker, want ja de matjes zijn groot genoeg voor een kind van 12.

Volgende dag eerste stop een scheepswrak aangespoeld op Fraser kust, het is een voormalig vrachtschip geweest.Wel indrukwekkend om te zien. Daarna naar Eli Creek,.. een koud helder stomend beekje waar je je vanuit het "binnenland" naar de zee kunt laten voeren. Wij hebben het lopend door het beekje gedaan, maar het had wel iets magisch. Van Eli Creek rijden we naar Indians Head, deze rotsformatie die in zee uitmond zou op een indianen hoofd incl. tooi(zoals de naam als zegt) moeten lijken, maar daar je moet een hoop fantasie voor hebben om dat te zien.

We parkeren hier onze monstertruck, want we mogen niet verder van de verhuurmaatschappij (ivm vastlopen enz.) Verderop (1 uurtje maar hoor) liggen de champange Pools waar we heen lopen over het mooie strand. Zwemmen in de zee kan hier absoluut niet, want er zijn tijgerhaaien en wij willen niet eindigen als vissevoer. Vanaf de hoge rotsen kun je de schaduwen in de golven zien zwemmen rrrrr.
De champagne pools is ook in de zee, maar omringt door rotsen die een schuimende sensatie afgeven. Hier kun je veilig in zwemmen, want haaien kunnen er niet komen. En zwemmen erin was echt geweldig, alsof je in een natuurlijke wirlpool zwemt.Fantastisch!!

We vervolgen onze weg een stukje terug naar waar we moeten kramperen vanacht en Lucie krijgt het voor elkaar om ons vast te rijden in het mulle zand. Naar een paar verwoede pogingen lukt het ons gelukkig om het monster er weer uit te krijgen dmv te duwen met z'n allen. Want uitgraven heeft geen effect, gelukkig hebben we geen doetjes in onze auto en zijn we allemaal sterke vrouwen ;-) We komen dus later op de kampeerplaats aan dan onze mede reizigers en komen ze tegen bij een officiele camping. We stoppen om te vragen wat ze aan't doen zijn en horen dan dat er een paar aan het douchen zijn. Maar wij kunnen nog wel een dagje zonder douche, dus ons mannelijke teamlid deelt de groep mede, dat "me and my bitches don't need no shower" en zo crossen we verder naar de camp-site.

We zetten onze tentjes weer op en een paar slaan aan het koken. Waarop ze bijna in de hens staan, omdat de gas-slang lekt.. mmm lekker weer. Dus maar wachten totdat een andere groep klaar is met koken. En dat duurt helaas we een dik uur voordat alles gaar is op deze kookstellen. Met rommelende maagjes wachten we langs de zijlijn. S'avonds zitten we weer gezellig naast elkaar op een groot zeil wat te kletsen als iemand voorsteld om op het strand een spel te spelen (nationaliteitje vangen uhm) Als we terugkomen missen we een vuilniszak en is er een tent verscheurd... DINGO's... De bierblikjes liggen overal en in de tent hadden ze wat eten laten liggen. Niet echt slim dus, maar gelukkig zat er niemand in. De rest van de avond is zonder ongelukken verlopen!
Laatste dag Fraser hebben we Lake Wabby bezocht. Hier kon je niet met de auto komen en was wel een uurtje wandelen maar zeker de moeite waard. Een stukje over de zand duinen gewandeld wat een beetje wat weg heeft van woestijn (zie foto's). Heel veel catfish in dit meertje. Als je maar lang genoeg blijft liggen denken wij, krijg je een gratis Doctor Fish behandeling. Maar hadden wij natuurlijk geduld niet voor, wij moesten druk zonnebaden want vandaag eindelijk beetje mooi weer en lekker zonnetje.
Na Lake Wabby zit Fraser Island erop en hobbelen we weer terug naar t vaste land.

• 30 April 2010 - 10:16

Usha:

FAN-TAS-TISCH mooi omschreven chicks!!
    Tegen al die mooie dingen kan ik natuurlijk niets inbrengen op een regenachtige Qday..
    We missen jullie!!!

• 30 April 2010 - 10:58

Peter En Nettie:

Wat maken jullie toch een spannende dingen mee.
    Ik vind die dingo's wel eng hoor.
    Blij dat dat goed is afgelopen.
    Wat een mop om in je ondergoed te zitten in de auto je zal aan gehouden woden,ha,ha,ha.
    Nog veelreis plezier en doe voorzichtig.

groetjes en een dikke knuffel.

• 30 April 2010 - 12:13

Ilse:

weer een mooi verslag meiden!! Kijken jullie uit voor die dingo dingesen?
    Veel plezier en genieten!!
    Happy Qday!!

• 30 April 2010 - 14:04

Mams:

Hallo lieve schatten,
    Weer een heel leuk verslag,zie sommige dingen echt voor me,alleen zie ik geen foto's van de woestijn? Misterieus verdwenen? Hoorde van Piet, dat jullie nu naar het Groot Barriere Rif zijn.Hoop dat jullie daar veel mooie dingen zien.(En voortaan niet meer in je ondergoed gaan zitten he?Dat moet voor veel mensen een heel raar gezicht geweest zijn)
    Veel liefs jullie ouders.

• 03 Mei 2010 - 08:43

Anita:

Hallo vanuit een nat Lisse
    Ik lees het alweer, het
    zijn altijd dezelfde die
    gek moeten doen
    (of het aantrekken of uit) Maar, ik lees dat jullie het harstikke naar je zin hebt.
    Nog heel veel plezier en
    zonneschijn gewenst van
    een jaloerse Vinkster