Het is lekker op de trekker... - Reisverslag uit Meningie, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Het is lekker op de trekker... - Reisverslag uit Meningie, Australië van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Het is lekker op de trekker...

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

14 Juli 2010 | Australië, Meningie

Om half 1 kom ik aan in Meningie en Shane staat me al op te wachten. Het is een aardige vent van in de 50, getrouwd en woont in een gewoon huis in Mount Barker met vrouw en 3 kinderen. De boerderij ligt 1,5 uur van hun huis af en is 25 kilometer vanaf het dichtsbijzijnde stadje Meningie en waar de dichtsbijzijnde buren zijn dat weet ik niet, want vanaf het huis kun je geen andere huizen zien. Het land grenst aan een meer en de omgeving is vlak. Er woont/werkt nog een 18-jarig meisje op de boerderij. Ze heet Chelsea en we kunnen het goed vinden met elkaar. Er is een kleurijke verzameling aan dieren. Schildpadden, hagedissen, slangen, kippen, varkens, paarden, koeien, honden, papegaaitjes en een kanarie. Shane koopt en verkoopt paarden en reptielen en is van plan om met een aantal paarden mee te doen aan sulkyraces. Hij koopt de wat oudere (ex-race)paarden (3 tot 6 jaar) om ze te trainen en te racen. (Dit is nog niet aan de gang, maar begint snel in de nabije toekomst). Andere paarden gebruikt hij om te fokken en weer een ander deel om aan particulieren te verkopen. Mijn werk bestaat uit het voederen van alle dieren en hier en daar wat schoonmaakwerk. Binnenkort zal ik me ook met de knollen bezighouden. Inmiddels zit ik hier een week en heb het me allemaal eigen gemaakt. Op het moment is Chelsea bij haar zus in Adelaide en ben ik helemaal alleen op de boerderie voor een nachtje. Het is de bedoeling dat ik 1 van de honden binnen hou, want anders peert ze hem s'nachts, maar ik ging een sigaret roken en toen floepte ze naar buiten. Natuurlijk komt die hond niet meer terug, en ze heeft haar maatje meegenomen .. Shit.. hopelijk staan ze morgen weer voor de deur. Ik ga toch echt niet in m'n eentje zoeken in het pikke donker. Heb ik weer hoor! Verdorie... Maar verder is hier alles leuk! Het is een beetje rottig weer. Wind en regen, volgens mijn nieuwe collega's is het nooit zulk rotweer... Ook dat tref ik weer! Zucht... Nadat ik was opgehaald gingen we de paardentrailer halen om een paard op te halen in ... Warrnambool... DAT MEEN JE NIET! Kom er net vandaan en het is niet een uurtje rijden, maar gelijk 6 uur. Als we aankomen wordt ons gemeld dat we geen gas kunnen tanken na een bepaald tijdstip (geen benzine op deze bak) dus zijn we gestrand. We laten het paard voor wat het is en slapen voor de nacht in een hotel om vervolgens het paard vroeg in de ochtend op te halen en richting "huis" te gaan. Onze nieuwe aanwinst is Roley-roll-over en gaat gebruikt worden voor de races. Sorry iedereen dat ik zo lang op me heb laten wachten met nieuwe verhalen, maar ik hoop dat ik jullie weer een beetje zoet kan houden met de nieuwe foto's. Oooh gelukkig!! De honden zijn nu terug (inmiddels 2 uur later)... Mijn ontslag zal nog even op zich moeten wachten.

  • 14 Juli 2010 - 13:57

    Marleen:

    Heeeeeeeeej Kitty,
    Weer hartstikke leuke verhalen en je maakt het toch allemaal maar weer mee zeg. Super!!! Wij zijn afgelopen zondag nog op je moessie dur verjaardag geweest. Gezellie hoor, hebben we nu tijd voor gelukkig. Nou meiss kijk weer uit naar je volgende story!!! Hou je taai en dikke X

  • 14 Juli 2010 - 15:47

    Ilse:

    hey meid, ook in je eentje een boel avonturen. super dat je een job hebt!
    Have fun!

  • 14 Juli 2010 - 19:01

    Paula:

    Hi Yuppie. Brute beessies hoor :-).. Ook lekker je eigen kamertje, hoef je voorlopig ff niet met je gigantische rugzak te zeulen.
    Ben blij dat je eindelijk een berichtje heb geplaatst, we waren allemaal erg nieuwsgierig.
    xxxx

  • 15 Juli 2010 - 05:48

    Piet:

    Hi Kit, top dat je een leuke baan gevonden hebt, eindelijk werk ;-) Ik denk dat je daar een leuke tijd zult hebben, het is op je lijf geschreven. Eindelijk boerin, dat wilde je hier in Nederland al graag!
    Veel plezier en veel liefs van mij.

    Piet.

  • 15 Juli 2010 - 11:01

    Nan:

    Hey boerinnetje,

    Leuk om weer van je te horen en de foto's zijn helemaal leuk om het beeld compleet te maken! :-)

    Ziet er goed uit hoor en ik weet zeker dat jij daar op je plaats zit en ze heel blij zijn met je hulp.

    Enjoy skattie! (k)

  • 15 Juli 2010 - 11:47

    Martin:

    Hoi Kitty,

    Bedankt voor je kaartje
    en geniet er nog lekker van ;-)

  • 15 Juli 2010 - 13:28

    Arie (Kanarie):

    Heeye Kit,

    Je zit gewoon midden in een dierentuin, helemaal leuk !! Nog steeds veel avonturen, helemaal geniaal !! Thanks nog voor de mooie kaart, en geniet vol gas (maar dat lukt wel aardig zo te zien op de pics..)

    Enneh... niet meer de honden laten ontsnappen hoor ;-)

    grtzzzzzz

  • 19 Juli 2010 - 09:34

    Usha:

    helloow chickie!

    Wat een beestenboel zeg!!
    Heeft het meneertje nou een hele boerderij voor AL die beesten?
    Denk dat je wel een dagtaak hebt aan al het voederen en het juiste beestje de juiste brokken geven. Beetje borstelen en knuffelen met de beestjes, je zal het wel zwaar hebben ;)

    Al enig idee hoe lang je bij deze dieren menigte blijft hangen??

    KUSSS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Meningie

Sister's Challenge

Recente Reisverslagen:

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 88002

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 17 November 2010

Sister's Challenge

Landen bezocht: