Vier seizoenen in een dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu Vier seizoenen in een dag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paula & Kitty Leede - WaarBenJij.nu

Vier seizoenen in een dag

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Paula & Kitty

23 Juni 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

The Catlins

De eerste dag in mijn eentje. Gelukkig ben ik niet overmand met angst, maar ik voel me wel een beetje eenzaam natuurlijk. Nadat ik onze Paula op de bus heb gezet begin ik maar eerst met een bezoek aan het internetcafe. Ik print 2 mooie pamfletten uit: FOR SALE $850 CALL TODAY!! En plak ze op de auto... nu maar afwachten. Hopelijk raak ik hem pas in Christchurch kwijt, want het bevalt me wel zo in m'n tuut. Kaartlezen is een beetje lastig als je ook moet rijden, maar gelukkig is het niet druk op de weg en staat alles goed aangegeven. Ik print de wegnummers in m'n koppie en als ik het spoor bijster ben kun je hier eigenlijk overal aan de kant van de weg stoppen. Mijn eerste stop is Gore, bij het hostel waar ik stop hangt een briefje op de deur dat ik de deurcode bij de naastliggende Shell kan ophalen. Nadat gedaan te hebben verschaf ik mezelf toegang tot het hostel. Eenmaal binnen hangt er een instructiebord dat zegt dat ik de betaling in een envelop moet doen en onder een deur door moet schuiven. Het was er steenkoud en er was verder geen levende ziel. Neh.. hier wil ik toch niet blijven dus hop weer in de auto en zo kom ik in Invercargill. Een vrij grote stad die voor Nieuw zeelandse begrippen best oud oogt. Het hostel voelt aan als een ziekenhuis en tot overmaat van ramp heb ik een kamer voor mezelf. Remie, alleen op de wereld. Hier blijf ik maar 1 nachtje, want ik wil naar de Catlins. (Kustgebied zuid-oost). Ik loop een rondje om m'n spieren een beetje los te maken, want ik verrek van de spierpijn na ons snowboard avontuur. Het valt niet mee om zelfs maar uit de auto te stappen. Daarna eet ik een boterham en een heerlijk hete douche van 1 uur en kruip lekker in bed. Doe nog wat foto's bekijken, verhaaltje tikken, met Paula bellen en ga dan slapen. De wekker staat op 9.20 uur (checkout 10.00) want ik heb een lege kamer dus NIEMAND kan me wakker maken, heeeeeeerlijk!!! Om 8.00 uur wordt ik al wakker, he wat jammer nou! Stap weer in m'n bolide op naar de Catlins. Je moet hier veel mooie dingen kunnen zien en het is niet ver dus ik kan vandaag ook nog wat zien. 1e stop is Waipapa point. Je kunt hier zeehonden tegenkomen en er staat een vuurtoren. Deze is gebouwd in 1881 omdat er een schip op het rif was gelopen. 131 mensen vonden de dood op de S.S. Tararua. Nieuw Zeelands grootste scheepsramp ooit. Het waait hier ongelofelijk hard, windkracht 500 ofzo en ik loop een rondje naar de vuurtoren en over het strand. Geen zeehonden natuurlijk, maar ik ben lekker uitgewaaid in ieder geval. Daarna rij ik naar Slope Point, het is allemaal vrij dicht op elkaar, maar verbonden met gravel weggetjes. Voorzichtig met de bochten, want je slipt er zo uit. Slope point is bereikbaar via een weide, daar maak ik nog een mooie sliding in het natte gras. Auw! en onder de bagger natuurlijk. Stug zet ik door, volg de gele markeringen die leiden naar een stijle klif. Ik kom maar niet te dicht bij het randje, want ik heb gevoel dat de wind me kan oppikken en in zee wil smijten. Een aardige schot vraagt of ik zijn foto wil nemen en hij neemt er ook eentje van mij. 1 voor zichzelf en 1 met mijn camera. We lopen samen terug naar de auto en bij toeval zitten we in hetzelfde hostel blijkt later... nou ja hostel... Dit is een prachtig huis met fantastisch uitzicht op zee. Ook hier geen receptie. Er staat een telefoon en je belt gewoon om in te checken. S'avonds komen ze het geld ophalen. De eerste 2 uur ben ik helemaal alleen in het huis. Lekker een paar houtjes op de kachel en de fik erin. Nou ik zou het niet erg vinden om hier alleen te zijn. Dit is echt super! Ze hebben een 2-persoons slaapkamer aan de zeezijde en Piet, als je hier was geweest, dan hadden we die genomen. Kan me niet verotten wat het kost. ($95) Subliem!! Ik boek lekker 2 nachten (maar dan een stapelbed natuurlijk), want ik heb niet echt haast. En mooier wordt het toch niet. Helaas stroomt het huis vol en is het met de rust gedaan. Ik ben de enige alleen-reizende hier. Verder zijn het allemaal stelletjes. Voordat de avond valt kun je hier zeldzame yellow-eyed pinquins zien bij het Jura-fosiele bos. (Een miljoenen jaren oud bos wat bewaard is gebleven door een vulkanische uitbarsting, de zee heeft de lava weggesleten, zodat je nu de boomstammen weer ziet liggen) Het is een wandeling van een kwartier, maar ik krijg een lift van de schot en er zijn zowaar ook echt pinquins. Ik telde er een stuk of 7, leuk!! Terug wandel ik lekker. Ik zou Paula nog bellen, maar dat gaat niet, want er is hier geen bereik. Ze zal zich wel een beetje zorgen gemaakt hebben. Sorry sis, ik kon ook niet mailen... Geen internet. De dinsdag heb ik een hele dag om de omgeving te verkennen. Ik rijd helemaal naar Nuggets point, want het zonnetje schijnt. En vandaar werk ik m'n weg sight-see-end terug naar het huis bedenk ik me. Nugget point is prachtig, zulke rauwe natuur en ik stond daar helemaal alleen. Dat geeft toch wel een apart gevoel hoor! Op de terugweg begint het JA HOOR te regenen. En niet zo'n klein beetje ook, windkracht 500 met regen is niet lekker voor je gezichtje kan ik jullie zeggen. Ik blaas het hele sight-seeing plan maar af, want ik heb geen zin om in dit pokke weer veel te doen. Overigens moet ik dezelfde weg toch weer terug morgen, dan bekijk ik de rest wel. Terug in het huis klets ik wat met "de stellen" en lees wat in m'n boek. Woensdag is het tijd om te vertrekken, het regent gelukkig niet zo heel hard, dus stop ik nog bij McLean falls. Deze waterval is best indrukwekkend, maar wat wil je, vanacht heeft het zo hard geregend dat ik er een paar keer wakker van ben geworden. Als ik terugkom van m'n wandeling (40 min) ligt er een plastick zak op m'n auto. Oh? wat is dat nou? Gelijk denk ik aan een bon of een bom... Zit er een boek in dat ik geruild heb met de schotse dame, maar ik was het vergeten. Toch lief dat ze een heel eind gravel weg op rijden om alleen mij dit boek te brengen. Ik rijd de rest van de dag richting Dunedin... ik zie wel hoe ver ik kom.

  • 23 Juni 2010 - 07:10

    Marleen:

    Hoi Kitty,
    Ja je zal je zusje best missen, dapper dat je je avontuur toch doorzet. Want ook jij ziet weer een hoop waanzinnige dingen mee als we het zo lezen en zien op de fotoos. Die laatste is echt bizar. Nou meid hou je taai en we horen wel weer van je. _X_ Hans en Marleen.

  • 23 Juni 2010 - 08:33

    Nan:

    Mooi verslag met foto's weer meis! Je zal het wel extra druk krijgen, nu je alles zelf moet typen hihi ;-)

    Maak er wat van zo zonder je zussie, maar dat komt vast en zeker goed!

    Dikke kus!

  • 23 Juni 2010 - 08:36

    Usha:

    Kitty, bikkel die je dr bent!!
    Een wandeling maken met windkracht 500 hahaa!!
    Ondanks het weer, laat je je niet kisten.
    You go girl!!!
    XOXO

  • 23 Juni 2010 - 08:54

    Kim:

    Hey Kit!
    Wist niet dat je in je eentje verder ging reizen, maar wat stoer zeg!! Hoop dat je nog meer mooie dingen gaat zien en beleven en natuurlijk dat het weer ook wat beter wordt ;) Have fun! X!

  • 23 Juni 2010 - 14:16

    Joke & Lotje:

    Hoi Kitty,
    Je bent toch niet zielig zo alleen. Volgens mij kom je best wel weer reisgenoten tegen.
    Het is wel fantastisch.
    Ik heb net een fotoboek van jullie reis voor je Oma gemaakt, die is hartstikke trots op jullie.
    Mijn kleindochters doen dat toch allemaal, stoere meiden, roept ze dan naar een ieder die het horen wil.
    Succes,
    Joke

  • 23 Juni 2010 - 19:37

    Paula:

    Hi zussie. Heb jij gewoon wel pinguins gezien. Ik ben jaloers!! Gave plaatjes hoor weer. Hoop dat je weer snel gezellige mensen ontmoet. Dikke kus jezusje xxxx

  • 23 Juni 2010 - 21:29

    Piet:

    Liefste,

    Ik zou heel graag bij je willen zijn, het is alleen te ver weg om eventjes voor 1 of 2 weken langs te wippen anders zou ik het allang gedaan hebben, en dan inderdaad de kamer met het mooie uitzicht!

    Love you xxxxxxxx

  • 24 Juni 2010 - 19:18

    Ilse:

    Hey stoer (vroegere) buurmeis, wat zag ik een mooi glad gescrubt gezichtje, scheelt weer kosten in de schoonheidsspec. moet je maar denken. Stoer hoor zo alleen verder, zal voor je duimen dat je snel een leuke reisgenoot vind!!
    Have fun!!
    Liefst uit Hu

  • 28 Juni 2010 - 20:10

    Peter En Nettie:

    Hoi Kitty,Paula is goed aan gekomen er waren wat vriend(in)tjes en Mark Kai en mijn persoontje ze vond het ontzettend leuk,Ik belde vrijdag en toen zaten ze al voor hun tentje in Hongarije.
    Gaat het een beetje zo alleen ik vind je een stoer wijf hoor.Je had weer een leuk verslag en erge mooie foto's wat een mooi land.Doe voorzichtig en tot de volgende mail
    groetjes Peter en Nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Sister's Challenge

Recente Reisverslagen:

17 November 2010

Een belabberd einde van een prachtige reis

14 November 2010

Diep in de zee, diep in de zeeeeheee....!

14 November 2010

Experience Mabul (& Sipadan)

07 November 2010

Madai Caves

07 November 2010

Back to basic
Paula & Kitty

Welkom in ons reisdagboek! Wij zweren plechtig dat wij onze verhalen trouw op deze site plaatsen, zodat jullie thuis lekker mee kunnen genieten. (Lees: jaloers kunnen worden). De reis gaat naar het altijd tropische Vanuatu waar Paula één wordt met een schildpad, hoe dat in z'n werk gaat dat gaan we allemaal nog lezen ;-) Na een maandje schildpad-knuffelen vliegt zij naar Sydney, waar zuslief Kitty eveneens dezelfde dag aan zal komen, vanuit het immer-natte Holland. (Als alles goed gaat natuurlijk)... Geniet eerst maar eens van Paula's avontuur in Vanuatu waar het lekker warm is! Terwijl de rest van de harde werkers de winter probeerd door te komen. Enjoy!!!

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 88016

Voorgaande reizen:

28 Januari 2010 - 17 November 2010

Sister's Challenge

Landen bezocht: